خسارات زمین لرزه خوی باید تا پیش از فصل سرما جبران شود


خسارات زمین لرزه خوی باید تا پیش از فصل سرما جبران شود

ارومیه – استاندار آذربایجان غربی گفت: خسارات زمین لرزه بامداد امروز چهارشنبه در خوی باید تا پیش از فصل سرما جبران شود.

محمدصادق معتمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه خسارت‌ها باید تا پیش از فصل سرما جبران شود، اظهار کرد: تیم‌های ارزیاب هم باید ارزیابی کامل و سریعی از میزان خسارت‌های وارد شده در این زلزله ارائه دهند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم ارائه خدمات لازم به صورت سریع به حادثه دیدگان از زلزله امروز چهارشنبه در خوی، افزود: زمینه سازی برای اسکان آسیب دیدگان سریع از جمله مهمترین اقداماتی است که باید انجام شود.

معتمدیان اضافه کرد: در حال حاضر در روستاهای خسارت دیده باید به سرعت اردوگاه اسکان اضطراری راه اندازی و اقلام لازم مورد نیاز نیز در اختیار خسارت دیدگان قرار داده شده است.

وی با اشاره به لزوم تأمین امنیت کامل خسارت دیدگان در روستاها اظهار کرد: در صورت نیاز از ظرفیت بنیاد مسکن بویژه در حوزه ارائه کانکس به خانواده‌هایی کهن منازل آنها آسیب دیده، اقدام شود.

استاندار آذربایجان غربی ن بر ارائه خدمات رایگان درمانی برای حادثه دیدگان تاکید کرد و یادآور شد: در صورت نیاز، نسبت به تأمین دارو، پزشک و پرستار از مرکز استان نیز اقدام لازم انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه کمک رسانی به خانه‌های با خسارت بیش از ۵۰ درصد در اولویت قرار می‌گیرد، افزود: عمدتاً از ۱۲ روستای بخش مرکزی خوی برآورد اولیه انجام گرفته است که بیش از ۵۸۰ واحد مسکونی از ۱۰ درصد تا بیش از ۷۰ درصد خسارت دیده اند.

معتمدیان گفت: زلزله بر روی گسل خوی چشمه انجام گرفته که یکی از گسل‌های فعال و پویای شمال غرب است و در سال‌های گذشته هم زلزله خوی از طریق همین گسل انجام گرفته که با صبر و حوصله مردم و با همکاری بسیار خوب دستگاه‌های مختلف، برای ارائه خدمات حداکثری به مردم آمادگی داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج