اقدام ناجوانمردانه سونی علیه گیمرهای PC و ایکس باکس در عرضه بازی‌های جدید


اقدام ناجوانمردانه سونی علیه گیمرهای PC و ایکس باکس در عرضه بازی‌های جدید

از یک سال پیش تا به امروز سونی و مایکروسافت اقدامات بسیاری جهت خرید استودیوهای بازی‌سازی ترتیب داده‌اند که موجب می‌شود هر یک از آنها عناوین اختصاصی بیشتری را در اختیار داشته باشند. حالا جدیدترین خبرها حکایت از آن دارد که سونی حداقل تا یک سال پس...

از یک سال پیش تا به امروز سونی و مایکروسافت اقدامات بسیاری جهت خرید استودیوهای بازی‌سازی ترتیب داده‌اند که موجب می‌شود هر یک از آنها عناوین اختصاصی بیشتری را در اختیار داشته باشند. حالا جدیدترین خبرها حکایت از آن دارد که سونی حداقل تا یک سال پس از عرضه بازی‌های اختصاصی کنسول خود قصد اجازه عرضه نسخه PC آنها را نمی‌دهد.

بنابر اعلام VG247، سونی قصد دارد به پشتیبانی از رایانه شخصی با بازی های اختصاصی خود ادامه دهد، اما شاید تبصره‌ای که برای این سیاست عنوان شده چندان به دید PC Gamerها خوش نیاید. ظاهراً سونی قصد دارد عرضه نسخه PC بازی‌های اختصاصی خود را برای مدت حداقل یک سال به تأخیر بیندازد تا کاربران بیشتری برای تجربه بازی‌های کنسولی به خرید پلی استیشن روی آورند.

برنامه آینده سونی برای عرضه نسخه تحت PC و ایکس باکس

این سیاست برای عرضه نسخه ایکس باکس بازی‌هایی که استودیو آنها توسط سونی خریداری شده نیز ممکن است پیاده شود و استودیوهایی که توسط سونی خریداری شده‌اند، اگرچه نسخه اختصاصی دیگر پلتفرم‌ها را عرضه می‌کنند ولی این عرضه با تاخیر قابل توجه بیش از یک ساله اتفاق خواهد افتاد.

در همین زمینه هرمن هالست، مدیر استودیو پلی‌استیشن سونی طی مصاحبه‌ای اعلام کرده که بازی‌های سرویس Live این شرکت ممکن است زودتر از یک سال پس از عرضه برای پلی استیشن، برای دیگر پلتفرم‌ها نیز عرضه شوند.

اقدام ناجوانمردانه سونی علیه گیمرهای PC و ایکس باکس در عرضه بازی‌های جدید

در حال حاضر عناوین مختلف اختصاصی سونی بر روی PC نیز منتشر شده که از جمله آنها می توان به Days Gone، God of War و Marvel's Spider-Man Remastered اشاره کرد. همچنین بازی‌های Sackboy: A Big Adventure، Spider-Man: Miles Morales و Uncharted: The Legacy Collection نیز به تازگی نسخه‌های PC خود را عرضه کرده‌اند که در اختیار گیمرهای این گروه قرار گرفته است.

هالست در ادامه مصاحبه مذکور به این نکته نیز اشاره کرده است:

این حرکت، اقدامی عالی برای استودیوهای سونی خواهد بود تا نسخه PC بازی های خود را نیز منتشر کنند، زیرا به این ترتیب گیمرهای بیشتری جذب بازی‌های سونی خواهند شد. اما در حالی که سونی از عملکرد بازی‌هایش بر روی این پلتفرم راضی است، قصد ندارد بازی‌های خود را به صورت سریع و دائمی بر روی رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس منتشر کند.

هالست با اشاره به اینکه «بازی‌های سرویس زنده کمی متفاوت هستند» گفت:

فکر می‌کنم در آینده شاهد حداقل یک سال فاصله بین انتشار اولیه PS و انتشار بازی روی پلتفرم رایانه‌های شخصی باشیم که البته سرویس Live از این قاعده مستثنی خواهد بود چرا که هر بازی از لحظه انتشار در این سرویس به یک جامعه هدف و تعامل قوی نیاز دارد. بنابراین، ممکن است در مورد ارائه خدمات زنده ما، با سرعت بسیار بیشتر با PC و پلتفرم پلی‌استیشن پیش برویم.

بازی های سرویس زنده، گروهی از بازی‌ها هستند که سونی قصد دارد آنها را در سال 2026 به صورت رسمی و در فاز اولیه به تعداد 10 عنوان عرضه کند. طبق گفته این شرکت، خرید استودیو بازی‌سازی Bungie تا حدی به منظور سرمایه گذاری در خصوص تخصص و فناوری‌های این استودیو در فضای خدمات آنلاین و زنده انجام شده و قرار است ساختار پلتفرم پلی استیشن را تا حد زیادی دستخوش تغییرات قرار دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !