روسیه: اروپا به خیانت متحدان خود اذعان کند


روسیه: اروپا به خیانت متحدان خود اذعان کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تأکید کرد که اتحادیه اروپا باید در قضیه انفجار خط لوله نورد استریم به خیانت متحدان خود اعتراف کند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که کشور‌های عضو اتحادیه اروپا باید با حقیقت روبرو شوند و خیانت متحدان خود در قضیه انفجار خط لوله «نورد استریم» برای انتقال گاز از روسیه به اروپا را بپذیرند.

طبق گزارش روسیا الیوم، زاخارووا با اشاره به اظهارات الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه بر آمادگی این کشور برای تامین گاز اروپا از طریق خط لوله "نورد استریم ۲" که آسیبی ندیده، تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: "آیا کسی جرات دارد بگوید کشور ما پشت این خرابکاری است؟ " "من درک می‌کنم که فهم حقیقت بسیار دشوار است، اما یک روز کشور‌های اتحادیه اروپا باید این کار را انجام دهند و بپذیرند که متحدان به آن‌ها خیانت کرده اند. "

گفتنی است، خط لوله نورد استریم ۱ و ۲ هفته گذشته پس از افت فشار سریع، دچار نشت سوخت شدند. سوئد و دانمارک انفجار‌هایی را در این منطقه ثبت کرده و اپراتور بعداً گفت که آسیب به سیستم خط لوله «بی‌سابقه» است.

از ابتدای این حادثه، مقامات گوناگون حدس و گمان‌هایی را در خصوص «عمدی» بودن این نشتی‌ها بیان کرده اند. دادستانی کل روسیه اعلام کرده که در حال بررسی حوادث خط لوله به عنوان مصداقی از «تروریسم بین المللی» است.

سخنگوی کرملین این خرابکاری را مصداق «تروریسم دولتی» خوانده و انگشت اتهام را به سمت آمریکا گرفته است. به گفته او در صورت بروز نشتی و اختلال در نورد استریم، آمریکا می‌تواند گاز بیشتری را با قیمت بالاتر بفروشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف خونین اتوبوس مسافربری با تریلی در جاده مهریز + وضعیت مصدومان