حقیقی‌ها بیش از 1.5 هزار میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند


حقیقی‌ها بیش از 1.5 هزار میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند

شاخص کل در هفته کاری که گذشت با کاهش ۲.۴۳ درصدی به تراز یک میلیون ۳۱۳ هزار و ۸۵۳ واحد رسید.

همچنین شاخص کل هم وزن با کاهش ۳.۱۰ درصدی به ارتفاع ۳۸۰ هزار و ۳۴۹ واحد رسید و شاخص کل فرابورس نیز با نزول ۲.۴۱ درصدی به ارتفاع ۱۷ هزار و ۹۱۹ واحدی کاهش یافت.

حقیقی‌ها بیش از 1.5 هزار میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند

آقای کوروش آسایش تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در این هفته کاری صنعت بیمه با افزایش ۱.۱۴ درصدی بیشترین رشد را بین صنایع بورسی داشت و بیشترین اُفت با ۹.۴۲ درصد کاهش، متعلق به صنعت معادن بود.

۷ هزار و ۸۱۲ میلیارد تومان ارزش کل معاملات هفته!

او می‌گوید: ارزش معاملات در این هفته برابر بود با شنبه دو هزار و ۲۹۲ میلیارد تومان، یکشنبه ۲ هزار و ۱۳ میلیارد، دوشنبه یک هزار و ۷۵۵ میلیارد و سه‌شنبه یک هزار و ۶۳۴ میلیارد تومان که در مجموع ۷ هزار و ۸۱۲ میلیارد تومان ارزش کل معاملات این هفته ثبت شد.

در هفته قبل مجموع ارزش معاملات ۶ هزار و ۷۰۴ میلیارد تومان بود.

آسایش گفت: در این هفته هر ۴ روز بازار شاهد خروج پول افراد حقیقی از بازار بود. شنبه ۵۷۹ میلیارد تومان، یکشنبه ۴۵۱ میلیارد، دوشنبه ۳۴۶ میلیارد و سه‌شنبه ۱۸۱ میلیارد تومان خروج پول افراد حقیقی از بازار رقم خورد که در مجموع یک هزار و ۵۵۷ میلیارد تومان، خروج پول افراد حقیقی از بازار ثبت شده است.

هفته قبل در مجموع ۶۹۹ میلیارد تومان پول افراد حقیقی از بازار خارج شده بود.

او می‌گوید: در این هفته میانگین سرانه خرید افراد حقیقی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش افراد حقیقی ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است.

در هفته قبلی میانگین سرانه خرید افراد حقیقی ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش افراد حقیقی ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

ورود ۱۶۶ میلیارد تومان پول به صندوق‌ها درآمد ثابت

آسایش گفت: صندوق‌های با درآمد ثابت در این هفته کاری در روز شنبه ۴۲۲ میلیارد تومان خروج نقدینگی را شاهد بودند، اما یکشنبه ۹ میلیارد تومان، دوشنبه ۱۷۰ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۴۰۹ میلیارد تومان و در مجموع ۱۶۶ میلیارد تومان ورود پول به این صندوق‌ها ثبت شده است.

در هفته قبلی در مجموع صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود ۷۳۲ میلیارد تومان نقدینگی بودند.

او می‌گوید: در این هفته خبر ابلاغ مصوبه پالایش یکم و داریکم و تغییرات نرخ‌های جهانی بیشترین تاثیر را بر روند بازار سرمایه داشته است.

خانم رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه گفت: این هفته نیز شاهد ادامه روند کاهش شاخص کل، رکود بازار و حباب منفی بورس بودیم. ادامه‌ی فروش خودرو در بورس کالا و واقعی‌تر شدن قیمت‌ها، فاصله گرفتن مجدد نرخ نیما از نرخ دلار در معاملات غیررسمی، افزایش غیررسمی نرخ سود سپرده‌های بانکی، انتشار گزارشات شهریور ماه از روند تولید و فروش شرکت‌ها، از عوامل تاثیرگذار در فرایند معاملات سهام این هفته به شمار می‌روند.

او می‌گوید: نارضایتی از عملکرد بازارگردان‌ها و انتظار رسیدگی به این موضوع از مهم‌ترین دغدغه این روزهای اهالی بازار به شمار می‌رود. شفاف‌سازی فاکتورهای کلان اقتصادی و رفع مشکلات بازار سرمایه می‌تواند باعث رونق گرفتن نبض اقتصادی کشور و بورس شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان