رونق تولید صنایع خوزستان مشروط به گسترش آموزش‌های مهارتی است


رونق تولید صنایع خوزستان مشروط به گسترش آموزش‌های مهارتی است

اهواز- مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: گسترش آموزش‌های مهارتی میان نیروی کار سبب رونق بخش تولید صنایع استان و برگزاری دوره‌های مهارت آموزی باعث کاهش نرخ بیکاری در استان می‌شود.

عبدالجلیل بیت مشعل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: ۴۷ هزار و ۴۱۶ نفر ساعت آموزش مهارت آموزی در قالب ۱۵۰ حرفه در ۶ ماهه نخست سال جاری انجام شده که این آموزش‌ها به منظور افزایش مهارت نیروی کار شاغل و همچنین تأمین نیروی انسانی متخصص ویژه صنایع بزرگ و کوچک استان ارائه شده است.

وی تصریح کرد: بهبود و ارتقای شاخص‌های مهارتی نیروی کار کارگری در واحدهای صنعتی خوزستان اهمیت زیادی دارد که در همین راستا اداره کل فنی و حرفه‌ای خوزستان آمادگی ایجاد دوره‌های آموزشی جوارکارگاهی را دارد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان اضافه کرد: در صورت همکاری و تعامل صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، اداره کل فنی و حرفه‌ای خوزستان امکان برگزاری این دوره‌ها و ارائه انواع آموزش‌های مهارتی استاندارد و مورد نیاز صنایع را در سطح استان دارد.

بیت مشعل به برخورداری فنی و حرفه‌ای خوزستان از اساتید مجرب در حوزه‌های مختلف آموزش مهارتی اشاره کرد و گفت: نیروی کار شاغل در واحدهای صنعتی پس از فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید در آزمون‌های پایان دوره شرکت کنند و در صورت قبولی، گواهینامه مهارتی استاندارد دریافت می‌کنند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان یادآور شد: دوره‌های آموزشی مورد نیاز مطابق با نیاز بازار کار و همگام با فناوری‌های روز برگزار می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟