با امکانات منحصر به فرد دوربین پیکسل 7 بیشتر آشنا شوید


با امکانات منحصر به فرد دوربین پیکسل 7 بیشتر آشنا شوید

دوربین سری پیکسل 7 – Pixel 7 گوگل به لطف تراشه تنسور G2، با قابلیت‌های نرم‌افزاری منحصر به فردی همراه شده که در ادامه با هر یک آشنا می‌شویم.گوگل امروز از گوشی‌های هوشمند پیکسل 7 و 7 پرو رونمایی کرد و همان‌طور که انتظار می‌رفت، دوربین این سری در...

دوربین سری پیکسل 7 – Pixel 7 گوگل به لطف تراشه تنسور G2، با قابلیت‌های نرم‌افزاری منحصر به فردی همراه شده که در ادامه با هر یک آشنا می‌شویم.

گوگل امروز از گوشی‌های هوشمند پیکسل 7 و 7 پرو رونمایی کرد و همان‌طور که انتظار می‌رفت، دوربین این سری در مقایسه با نسل پیشین، تغییرات سخت‌افزاری چندانی را به دنبال نداشت. با این وجود، از جنبه نرم‌افزاری، گوگل مجموعه‌ای از ترفندهای مبتنی بر هوش مصنوعی جدید و مفید را به لطف تراشه جدید تنسور G2 ارائه کرده که از جمله آنها می‌توان به آپدیت ویژگی Real Tone، همراه با قابلیت‌های جدید Super Res Zoom، Photo Unblur، Cinematic Blur و هم‌چنین ویژگی بسیار جالب Guide Frame اشاره کرد که به افراد کم‌بینا کمک می‌کند تا بتوانند بهترین تصویر سلفی را ثبت کنند.

با امکانات منحصر به فرد دوربین پیکسل 7 بیشتر آشنا شوید

ویژگی‌های جدید نرم‌افزاری دوربین سری پیکسل 7

در میان ویژگی‌های جدید، قابلیت Cinematic Blur از پتانسیل بالایی برای محبوبیت و استفاده متعدد برخوردار است. این ویژگی همان پس‌زمینه‌های تار پرتره‌مانندی را که از ویدیو قابل دریافت است را برای عکس‌ها نیز ارائه می‌دهد و به برجسته‌تر کردن سوژه کمک می‌کند. به نقل از گوگل، این ویژگی به لطف تراشه جدید تنسور G2 با سرعت بالا، تاخیر کم همراه شده و عمق میدان بسیار کم را ارائه می‌دهد.

دیگر ویژگی جدید دوربین سری پیکسل 7، Photo Unblur نام دارد که به عنوان نسخه جدیدی از قابلیت Face Unblur پیکسل 6 ارائه شده و بر روی هر نوع عکسی کار می‌کند. با استفاده از این قابلیت، تنها با چند ضربه، می‌توانید تاری و سایر مشکلات موجود در تصاویر قدیمی را حذف کرده و جان تازه‌ای به عکس‌های خود ببخشید.

دیگر قابلیت جدید، به‌روزرسانی Real Tone است که اولین بار در سال گذشته معرفی شد و رنگ پوست را در طیف گسترده‌ای از افراد بهبود بخشیده و به واقعیت نزدیک‌تر می‌کند. گوگل در این نسل، هزاران تصویر از نمونه‌های جدید را به مجموعه داده‌های خود اضافه کرده تا این ویژگی را برای طیف وسیع‌تری از رنگ‌های پوست بهبود ببخشد. قابلیت Real Tone اکنون با حالت دید در شب کم‌نور گوگل و حالت پرتره نیز کار می‌کند.

با امکانات منحصر به فرد دوربین پیکسل 7 بیشتر آشنا شوید

در همین حال، ویژگی Super Res Zoom، در حالی که به شما اجازه می‌دهد تا 30 برابر بزرگنمایی داشته باشید، وضوح اپتیکال را در یک محدوده بزرگنمایی مشخص، دو برابر می‌کند. هم‌چنین، نویز احتمالی نیز از طریق فرآیند “remosaicing” برای به حداکثر رسیدن وضوح، تصحیح می‌شود. در نتیجه، یک عکس با وضوح کامل 12.5 مگاپیکسلی در 2 برابر بزرگنمایی برای پیکسل 7، و 10 برابر بزرگنمایی در پیکسل 7 پرو به دست می‌آید. هدف از این ویژگی، نه تنها بهبود سطوح خاصی از زوم (مانند 5x، 2x و غیره)، بلکه ارائه بالاترین کیفیت در سراسر محدوده بزرگنمایی است.

تثبیت زوم نیز یکی دیگر از ویژگی‌های جدید دوربین سری پیکسل 7 است که به طور موثر عکس‌های با زوم واید را ارتقا داده و در عین حال، تصاویری پایدارتر از گذشته و بدون آثار لرزش را ارائه می‌دهد. هم‌چنین قابلیت ضبط 10 بیتی HDR نیز در این سری اضافه شده که به شما امکان می‌دهد تا عکس‌های روشن‌تر و رنگارنگ‌تری را ثبت کنید و از نمایشگر HDR گوشی خود به بهترین نحو بهره ببرید. گوگل در سری پیکسل 7 پرو، از ویژگی فوکوس جدید ماکرو نیز استفاده کرده که از میدن دید وسیع‌تری برای ثبت عکس‌های نزدیک به سوژه استفاده می‌کند.

با امکانات منحصر به فرد دوربین پیکسل 7 بیشتر آشنا شوید

در نهایت، آخرین ویژگی جدید دوربین سری پیکسل 7، Guided Frame نام دارد که یک دسترسی جدید به کاربران کم‌بینا برای کمک به حرکت صحیح دستگاه و در نتیجه ثبت یک تصویر سلفی با بهترین نتیجه ممکن است. این ویژگی به صورت صوتی از فرد کم‌بینا می‌خواهد که به سمت بالا، پایین یا به طرفین متمایل شود، تا هوش مصنوعی بهترین مکان را برای عکس‌برداری تشخیص دهد. این ویژگی در کنار True Tone، از جمله قابلیت‌های جدید گوگل برای افزایش دسترسی و سهولت استفاده کاربران مختلف است.

فارغ از ویژگی های جدید دوربین، هر دو سری پیکسل 7 و 7 پرو هم‌چنان مانند نسل پیشین، با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و سنسور عریض 12 مگاپیکسلی عرضه می‌شوند و سری Pixel 7 Pro نیز از همان دوربین تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی سری پیکسل 6 پرو استفاده می‌کند. هم‌چنین هر دو سری دارای یک دوربین سلفی 10.8 مگاپیکسلی هستند که در مقایسه با سنسور 8 مگاپیکسلی نسل گذشته، ارتقا یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !