سفیر سابق آمریکا: تل آویو مقابل حزب الله لبنان عقب نشینی کرد


سفیر سابق آمریکا: تل آویو مقابل حزب الله لبنان عقب نشینی کرد

سفیر پیشین آمریکا در تل‌آویو از پیش‌نویس پیشنهادی توافق ترسیم مرزی دریایی بین فلسطین اشغالی و لبنان انتقاد و گفت: این توافق کاملا به نفع لبنان است و اسرائیل در مقابل حزب الله لبنان در این پرونده عقب نشینی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العالم، بنابر گزارش پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نیوز»، دیوید فریدمن گفت: پیش از انتخاب بایدن، کاخ سفید در حال رسیدن به توافقی بهتر بود که ۵۵ تا ۶۰ درصد به نفع لبنان و ۴۰ تا ۴۵ درصد به نفع اسرائیل (رژیم صهیونیستی) بود.

سفیر آمریکا در تل‌آویو در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، "پیش‌نویس جدید را ۱۰۰ درصد به نفع لبنان ارزیابی کرد" و افزود: براساس این پیش‌نویس، تل‌آویو حق حفاری در منطقه مورد مناقشه را نخواهد داشت و همه آن به لبنان واگذار خواهد شد.

«ایزرائیل نیوز» به اظهارات روز یکشنبه یائیر لاپید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و آنرا عقب نشینی این رژیم در مقابل حزب‌الله لبنان در موضوع مناقشه مرزی آبی با لبنان ارزیابی کرد.

«تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا نیز توافق جدید را به ضرر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نیز در اینباره گفت که یائیر لاپید نخست وزیر موقت این رژیم در این پرونده تسلیم دبیرکل حزب الله لبنان شد.

نتانیاهو افزود که در صورت پیروزی در انتخابات آتی پارلمانی رژیم اسرائیل و به دست گرفتن مجدد قدرت این توافق را لغو خواهد کرد.

وی ادامه داد: لاپید به شکل خجالت‌آوری تسلیم نصر الله شده است.

نتانیاهو همچنین افزود: لاپید بدون بررسی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) منبع عظیمی از گاز را دو دستی تقدیم حزب‌الله لبنان کرده است.

این انتقادات نتانیاهو پس از آن مطرح شد که یائیر لاپید نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی در اظهاراتی ابراز عقیده کرد که لبنان و رژیم صهیونیستی در چارچوب مذاکرات غیرمستقیم طی تعطیلات آخر هفته میلادی بر سر پیشنهاد آموس هوکشتاین، میانجی آمریکایی درخصوص پرونده ترسیم مرزهای دریایی بین فلسطین اشغالی و لبنان توافق کردند.

وی گفت که تل آویو درحال بررسی جزئیات نهایی توافق است و به همین دلیل اکنون ممکن نیست که پایان کار این پرونده را تبریک گفت.

لاپید ابراز عقیده کرد: همانطور که از روز اول مطالبه کردیم، این پیشنهاد منافع امنیتی و سیاسی و اقتصادی اسرائیل را حفظ می کند.

به دنبال تحولات دو روز اخیر در زمینه پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی و سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در این باره رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز نوشتند: نصرالله در نبرد آگاهی و هوش در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی پیروز شد.

سید حسن نصرالله شنبه شب در سخنانی تأکید کرد: ما در برابر یک هفته سرنوشت ساز در مورد ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و فلسطین اشغالی قرار داریم و اگر در پرونده ترسیم مرزها به نتایج مناسبی دست پیدا کنیم، به دلیل وحدت، همکاری و همبستگی ملی مردم لبنان خواهد بود.

نصرالله افزود: اگر این پرونده به نتایج مثبتی ختم شود، افق های درخشانی برای ملت لبنان باز خواهد شد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیت کنید و فال حافظ 9 فروردین را بخوانید + فیلم