افشای علل شکست طرح سازمان ملل برای تمدید آتش بس در یمن


افشای علل شکست طرح سازمان ملل برای تمدید آتش بس در یمن

عبد الملک العجری، عضو هیئت ملی یمن امروز دوشنبه از جزئیات نیرنگ بازی کشورهای عضو ائتلاف تجاوز در مذاکرات که در نهایت باعث شکست طرح تمدید آتش بس شد، پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم»، عبد الملک العجری، عضو هیئت ملی یمن امروز دوشنبه از جزئیات نیرنگ بازی کشورهای عضو ائتلاف تجاوز در مذاکرات که در نهایت باعث شکست طرح تمدید آتش بس شد، پرده برداشت.

العجری گفت: طرف این مذاکرات کشورهای عضو ائتلاف متجاوز بودند و همان ها مسئول شکست مذاکرات هستند. این کشورها کنترل را به دست گرفته اند و دارایی های یمن را به تاراج می برند و مانع پرداخت حقوق ماهیانه شده و کشتی ها را توقیف کرده و به بنادر خود می برند و حریم هوایی یمن را هم بسته اند.

وی افزود: آنچه که "شورای ریاستی" خوانده می شود و دست نشانده عربستان است از خود اختیاری ندارد و نمی تواند بدون اجازه اربابان خود در مذاکرات حضور یابد.

وی این شورا را "شورای اخلالگران" توصیف کرد.

العجری خاطرنشان کرد هیئت مذاکره کننده خواستار برابری بین کارمندان یمنی کشوری و لشکری در همه استان های یمن شده و تصریح کرد که "به موجب کدام قانون از ما می خواهید با محرومیت پلیس و مأموران راهنمایی و رانندگی و نیروهای امنیتی در استان های اشغال نشده کشور، از حقوقشان موافقت کنیم. مگر آنها خانواده ندارند"؟!

وی خاطرنشان کرد که هیئت ملی همچنین خواستار مکانیسمی برای تضمین پرداخت حقوق، به جای ارجاع آن به کمیته ها، شده است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان