پیاده‌روی مردم عراق به سوی سامرا


پیاده‌روی مردم عراق به سوی سامرا

جمعی از مردم عراق برای حضور در مراسم عزاداری شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام، با پای پیاده در حال حرکت به سوی سامرا هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم» ، هزاران عاشق اهل بیت علیهم‌السلام با پای پیاده به سوی حرم امامین عسکرین علیهم السلام در حال حرکت هستند تا در شب شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام به حرم آن حضرت برسند.

جمعی از شیعیان از بغداد به سوی سامرا حرکت کردند و برخی دیگر هم از بلد عازم سامرا شده‌اند. هر چه به سامرا نزدیک‌تر می‌شوی، بر تعداد زائران افزوده می‌شود و جمعی از زائران بیش از ۴ روز است که در مسیر زیارت سامرا هستند.

در مسیر هم موکب‌های پذیرایی از زائران راه‌اندازی شده است و لحظاتی را زائران در این موکب‌ها به استراحت می‌پردازند.

در مسیر بلد تا سامرا که ۴۵ کیلومتر است، جمعی از شیفتگان خاندان اهل بیت علیهم‌السلام از شهرهای مختلف حضور دارند و شبانه‌روز به زائران سامرا خدمت‌رسانی می‌کنند. پیاده‌روی در مسیر زیارت امام حسن عسکری علیه‌السلام در آستانه شهادت آن حضرت، زن و مرد، پیر و جوان ندارد و همه با عشق به حضرت مهدی (عج) و پدر بزرگوارشان به سوی خانه آن حضرت حرکت می‌کنند.

هشتم ربیع‌الاول، سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام است که هر ساله شیعیان عراق برای عرض تسلیت به آن حضرت به سوی حرم سامرا می‌روند و مراسم عزاداری امام یازدهم در سامرا با شکوه خاصی برگزار می‌شود؛ تا جایی که نه تنها شیعیان، بلکه اهالی سامرا که بیشتر از برادران اهل سنت هستند نیز در این مراسم مشارکت می‌کنند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت