برگزاری مسابقات المپیک نسل‌ها/30 مادربزرگ و نوه برگزیده شدند


برگزاری مسابقات المپیک نسل‌ها/30 مادربزرگ و نوه برگزیده شدند

مسابقات المپیاد خورشید به مناسبت بزرگداشت هفته سالمند و کودک با شعار المپیک نسل‌ها و حضور مادربزرگ و نوه‌های مناطق ۲۲ گانه به میزبانی شهرداری منطقه۱۳ برگزار شد.

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، محمد هادی علی‌احمدی، شهردار منطقه 13 تهران درباره برگزاری مسابقات المپیاد خورشید گفت: هدف از برگزاری این مسابقات کنار هم قرار دادن سالمندان و کودکان و پیوند این دونسل و همچنین آموزش تکریم سالمندان به کودکان است.

وی افزود: با توجه به تقارن هفته کودک و آخرین روز از هفته سالمند، مسابقات المپیاد خورشید با اعزام ۲۲۰ مادر بزرگ و نوه به منطقه۱۳ و رقابت آنها در قالب ۵ تیم دو نفره در زمین چمن فوتبال بوستان پیروزی برگزار شد.

وی با اشاره به فعالیت 4 ایستگاه ورزشی در این برنامه ورزشی زیر نظر مربیان و داوران سازمان ورزش شهرداری تهران افزود: مادربزرگ و نوه‌های ساکن مناطق ۲۲ گانه با حضور در ایستگاه ها با عناوین مخروطی، هولاهوپ،حمل توپ و پرتاب حلقه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

احمدی ادامه داد: در کنار فعالیت های ورزشی، ایستگاه شادمانه با حضور شخصیت های عروسکی فعال بود که با استقبال کودکان رو به رو شد.

شهردار منطقه۱۳ تهران با بیان اینکه اینگونه برنامه‌ها می‌تواند فرصت ویژه ای در ارتباط و پیوند بین پدربزرگ و مادربزرگ و نوه ها ایجاد کند ، خاطرنشان کرد: از یکسو تعامل بیشتر کودکان با سالمندان باعث اجتماع پذیری آنها و بهره گیری از تجربیات پدر و مادر بزرگ ها می شود و از سوی دیگر با دخیل کردن سالمندان در امور و ارتباط با کودکان، احساس مسئولیت و مشارکت اجتماعی آنها به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

در پایان این المپیاد ورزشی از تیم های برگزیده و ۳۰ مادربزرگ و نوه با حضور مدیران شهری تقدیر به عمل آمد.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید