مدل جدید شاسی‌بلند یواز Bars کپی از آلتوراس هندی یا سانگ یانگ رکستون G4


مدل جدید شاسی‌بلند یواز Bars کپی از آلتوراس هندی یا سانگ یانگ رکستون G4

کمپانی یواز تاکنون مدل‌های جالب و متعددی را روانه بازار کرده، ولی هیچ‌یک از آن‌ها در قالب سری عرضه نشده‌اند. ولی ظاهرا این رویه قرار است تغییر...

کمپانی یواز تاکنون مدل‌های جالب و متعددی را روانه بازار کرده، ولی هیچ‌یک از آن‌ها در قالب سری عرضه نشده‌اند. ولی ظاهرا این رویه قرار است تغییر کند.

شاسی‌بلند BARS یک کپی اصلاح‌شده از خودروی Hunter‌ است که نخستین بار در سال ۲۰۰۸ عرضه شد. این ماشین در مقایسه با هانتر از طراحی داخلی بهتری بهره می‌برد، ارتفاع بیشتری نسبت به زمین دارد (حدود ۳۰ سانتیمتر) و فاصله بین محورهای آن بیشتر است. حال خبر رسیده که مدل جدید شاسی‌بلند بارز به عنوان مدل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ و با همکاری کمپانی ماهیندرا روانه بازار روسیه می‌شود.

شرکت هندی ماهیندرا چندین سال است که قصد دارد وارد بازار روسیه شود. ولی شرایط فعلی و تحریم‌ها گزینه‌های محدودی را پیش روی این کمپانی گذاشته است. ماهیندرا به شرطی قادر به فروش خودرو در روسیه است، که به جای برند خود، از یک برند ثالث استفاده کند و حالا همکاری با یواز چنین شرایطی را فراهم آورده است. ماهیندرا به ساخت شاسی‌بلندهای نه‌چندان گران‌قیمت، ولی باکیفیت و پرطرفدار شهرت دارد.

مدل جدید شاسی‌بلند یواز Bars کپی از آلتوراس هندی یا سانگ یانگ رکستون G4UAZ Bars 2022-2023

با توجه به تصاویر اولیه می‌توان گفت که مدل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ یواز بارز اصلا شبیه به مدل قبلی خود نیست. شاسی‌بلند جدید از روی خودروی ۷ نفره ماهیندرا Alturas G4 ساخته شده که حدود ۴۰۶۰۰ دلار قیمت دارد. یواز Bars‌ با ۴.۸۵ متر طول، ۱.۹۶ متر عرض و ۱.۸۴۵ متر ارتفاع ساخته شده و فاصله بین محورهای آن به ۲.۸۶۵ متر می‌رسد. از جمله رقبای سرسخت این ماشین می‌توان به هاوال H9 اشاره کرد که حدود ۴۵ هزار دلار قیمت دارد.

شاسی‌بلند UAZ BARS همانند همتای هندی خود (آلتوراس G4) از یک پیشرانه توربودیزلی ۲.۲ لیتری استفاده می‌کند که قادر به تولید ۱۷۹ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور است. در مدل استاندارد، نیروی پیشرانه از طریق گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب وارد می‌شود. ولی ظاهرا مدل AWD با اولویت محور جلو نیز به عنوان یک گزینه خرید در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...