مزایای رنکینگ 20 فیفا برای تیم ملی ایران/ درخشان: مطمئنم پزشکان لورکوزن آزمون را به جام جهانی می رسانند


مزایای رنکینگ 20 فیفا برای تیم ملی ایران/ درخشان: مطمئنم پزشکان لورکوزن آزمون را به جام جهانی می رسانند

کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان درمورد ارتقای رتبه این تیم در رنکینگ فیفا توضیحاتی ارائه کرد.

حمید درخشان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره اینکه صعود تیم ملی فوتبال ایران به جمع ۲۰ تیم برتر جهان، چه تاثیری در افزایش روحیه شاگردان کی‌روش در آستانه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دارد، اظهار داشت: رنکینگ فیفا یک اعتبار برای تیم‌های فوتبال در دنیا است و وقتی جایگاه تیم ملی در این رنکینگ بهتر می شود، نشان می‌دهد تیم ارزشمندی هستید و باید برای این جایگاه ارزش قائل شوید. ضمن اینکه برای حفظ و بهتر کردن آن تلاش بیشتری کنید. این موضوع یک واقعیت است.

وی افزود: در کنار این مسائل ارتقای جایگاه تیم ملی در رنکینگ از لحاظ روحی و روانی ما را تکان می‌دهد. یعنی به تیم ملی وجهه می‌دهد که تیم خوبی است و جایگاه خوبی دارد. در نهایت قرار گرفتن بین ۲۰ تیم برتر جهان خیلی ارزشمند است.

کاپیتان اسبق تیم ملی کشورمان درمورد اینکه ایران با کسب نتیجه مقابل اروگوئه و سنگال جایگاه خود را در رنکینگ ارتقا داده و این موضوع نیز نکته مثبتی تلقی می‌شود، گفت: طبیعی است هرچه با تیم‌های بزرگ دنیا بازی کنیم و نتیجه بگیریم، جایگاه‌مان در رنکینگ هم بهتر می‌شود. چه بهتر که رتبه بیست رنکینگ را با کی‌روش به دست آوردیم اما اگر با هر مربی دیگری نیز آن را به دست می‌آوردیم، خوب بود. باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا این جایگاه بالاتر برود و پایین‌تر نیاید. این اتفاق خیلی برای فوتبال ما خوب می‌شود.

درخشان تصریح کرد: از این جهت اتفاق خوبی است زیرا اگر تقاضا کنیم تیم‌های بزرگ با ما بازی کنند، به رتبه ایران در رنکینگ فیفا نگاه کرده و راحت‌تر به ما جواب مثبت می‌دهند. دیگر به ما به عنوان تیمی که در رده‌های پایین‌ است نگاه نمی‌کنند‌. رتبه خوب این امتیاز را برای ما به وجود می‌آورد که تیم‌های بزرگ دنیا به خودشان اجازه می‌دهند با ایران بازی کنند‌. سال‌ها است به دلیل برخی شرایط خاص اذیت می‌شویم و تیم‌های قدرتمند زیاد با ما بازی نمی‌کنند اما هرچه رنکینگ بهتر شود، اعتبار جهانی ایران نیز بیشتر خواهد شد.

وی درخصوص نگرانی‌های ایجاد شده درمورد مصدومیت سردار آزمون، گفت: در اختیار داشتن آزمون برای ما خیلی مهم است. او بازیکن خوب ما است اما اعتقاد دارم پزشکان بایرلورکوزن سعی می‌کنند او را زودتر از زمان اعلام شده برسانند تا مشکلی برای حضورش در جام جهانی وجود نداشته باشد. امیدواریم در کوتاه ترین مدت مداوایش انجام شود تا زودتر به اردوی تیم ملی بیاید‌.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی