دومین عهدواره چله مهدویت آغاز به کار کرد


دومین عهدواره چله مهدویت آغاز  به کار کرد

آغاز به کار دبیرخانه‌های تخصصی دومین عهدواره سراسری چله مهدویت در امامزاده صالح (ع) تجریش با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در جریان مراسم آغاز به کار دبیرخانه‌های تخصصی دومین دوره عهدواره سراسری چله مهدویت در امام زاده صالح (ع) تجریش اظهار داشت: باید مردم بیش از پیش با معارف مهدویت آشنا شوند، چرا که تمدن اسلامی با حضور و مدیریت امام معصوم و در عصر حاضر رخ می‌دهد.

محمد خراسانی زاده وجه تمایز این عهدواره را در مقایسه با جشنواره‌ها، ماهیت مردمی بودن آن عنوان کرد و افزود: ساختار عهدواره به گونه‌ای است که همه شهرستان‌های استان تهران در این عهدواره حضور دارند.

خراسانی زاده ادامه داد: بخش رسانه‌های معنوی و فرهنگی در شهرستان ورامین و عکاسی در شهرستان دماوند و حوزه شعر در شهرستان شمیرانات، هنرهای جدید مدرن در شهرستان قدس و حوزه کتاب در شهرستان اسلام شهر برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران گفت: تمایزات ما با جشنواره‌های موجود این است که موضوع روز بوده و با امام عصر در مسیر مهدویت است. ۷ محور دیگر در پیش بردن این برنامه‌ها به عهدواره های موجود اضافه خواهد شد.

او در پایان گفت: معرفی کتاب در پایگاه‌های مختلف شهرستان‌ها خوب است اما تنها معرفی نیست بلکه باید مسابقاتی در این باب برگزار و آن کتاب در محفل‌های مختلف خوانده شده و حتی در فضاهای مجازی انتشار داده شود تا در کل کشور حوزه فرهنگ، هنر و رسانه اسلامی به خوبی پایه گذاری شود.

دومین عهدواره چله مهدویت آغاز  به کار کرد

جریان انقلاب اسلامی عهدواره مهدویت است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور امام عصر (عج) دانست و خاطرنشان کرد: جریان انقلاب اسلامی همان عهدواره مهدویت است که ما را در مسیر قرار گرفتن در راه ولایت فقیه قرار می‌دهد.

به گفته وی، نقش مهدویت و انتظار در ایجاد پیشرفت، عدالت گستری به عنوان شاخصه اصلی آرمان مهدویت، انقلاب اسلامی مردم ایران زمینه ساز انقلاب جهانی موعود، بیانیه گام دوم و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی به عنوان مقدمه دولت کریمه، مصونیت بخشی در مواجه با انحرافات فکری و عقیدتی مهدویت و جایگاه منجی در مذاهب اسلامی و سایر ادیان الهی از مهم‌ترین محورها و موضوعات این رویداد ملی است.

به گزارش ایرنا، نخستین عهدواره چله مهدویت سال گذشته به فاصله ۴۰ روزه از اوایل ماه رجب تا نیمه شعبان برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت