فروش تنها 797 دستگاه فیات در آمریکا در 9 ماه اول سال 2022!


فروش تنها 797 دستگاه فیات در آمریکا در 9 ماه اول سال 2022!

در حال حاضر در سبد محصولات فیات در بازار آمریکا فقط یک مدل ۵۰۰X وجود دارد زیرا این شرکت در پایان سال ۲۰۲۰ به عرضهٔ دیگر محصولات خود در این کشور پایان داد. بااین‌حال، آمار فروش فیات در سه‌ماههٔ سوم امسال نشان می‌دهد که طی این سه ماه، چند دستگاه از...

در حال حاضر در سبد محصولات فیات در بازار آمریکا فقط یک مدل ۵۰۰X وجود دارد زیرا این شرکت در پایان سال ۲۰۲۰ به عرضهٔ دیگر محصولات خود در این کشور پایان داد. بااین‌حال، آمار فروش فیات در سه‌ماههٔ سوم امسال نشان می‌دهد که طی این سه ماه، چند دستگاه از مدل‌های ۱۲۴ اسپایدر، ۵۰۰ و ۵۰۰L فروخته شده است و عجیب اینکه فروش ۱۲۴ اسپایدر از مجموع فروش ۵۰۰ و ۵۰۰L بیشتر بوده است. در سه‌ماههٔ سوم امسال، ۱۷ دستگاه ۱۲۴ اسپایدر، ۷ دستگاه ۵۰۰ و ۵ دستگاه ۵۰۰L در آمریکا فروخته شده است.

فروش تنها 797 دستگاه فیات در آمریکا در 9 ماه اول سال 2022!

این بهترین سه‌ماههٔ این سه مدل در سال ۲۰۲۲ بوده و بیشترین فروش خود را در این دوره ثبت کرده‌اند. کل فروش ۱۲۴ اسپایدر در سال ۲۰۲۲ نیز ۲۴ دستگاه بوده درحالی‌که ۵۰۰ و ۵۰۰L هرکدام در طول امسال ۸ دستگاه فروخته‌اند که به ترتیب ۵۶ و ۹۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. فروش ۱۲۴ اسپایدر در سال ۲۰۲۲ هم ۹۷ درصد کاهش یافته است. مجموع فروش فیات در سه‌ماههٔ سوم امسال در آمریکا تنها ۲۰۸ دستگاه بوده که ۱۷۹ دستگاه آن به ۵۰۰X اختصاص دارد. این شرکت ایتالیایی در کل سال ۲۰۲۲ نیز تا پایان سه‌ماههٔ سوم در آمریکا موفق به فروش تنها ۷۹۷ دستگاه خودرو شده که از این تعداد، ۷۵۷ دستگاه سهم ۵۰۰X بوده است.

فروش تنها 797 دستگاه فیات در آمریکا در 9 ماه اول سال 2022!

فیات به عرضهٔ مدل‌های ۵۰۰L و ۱۲۴ اسپایدر پس از مدل ۲۰۲۰ در ایالات‌متحده پایان داد درحالی‌که ۵۰۰ هاچ‌بک نیز در سال ۲۰۱۹ این بازار را ترک کرده بود. بااین‌حال، فروش این خودرو تا سال ۲۰۲۰ در آمریکا ادامه یافت و هنوز هم تعداد اندکی از آن در نمایندگی‌های فروش باقی مانده است. فیات در سال ۲۰۱۱ با مدل ۵۰۰ به بازار آمریکا بازگشت اما پس از سال ۲۰۱۲ که ۵۰۰ بیشترین فروش خود در این بازار را تجربه کرد، فروش آن پیوسته کاهش یافت. البته هرچند بازگشت فیات به آمریکا هرگز با موفقیت همراه نشد اما این برند ایتالیایی همچنان در دیگر مناطق دنیا به فعالیت خود ادامه می‌دهد و شرایط بسیار بهتری دارد.

فروش تنها 797 دستگاه فیات در آمریکا در 9 ماه اول سال 2022!

در سه‌ماههٔ دوم سال جاری، مدل جدید ۵۰۰e به پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی اروپای غربی تبدیل شد و برای اولین بار از پایان سال ۲۰۲۰، تسلا را از جایگاه اول به زیر کشید. بااین‌حال، آیندهٔ فیات همچنان نامشخص است زیرا پس از ادغام فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن، هم‌اکنون پانزده برند مختلف زیر چتر استلانتیس قرار گرفته‌اند. ۵۰۰X به‌عنوان تنها محصول فیات در بازار آمریکا فروش بسیار پایینی دارد ولی بااین‌وجود، برنامه‌هایی برای احیای این برند باسابقهٔ ایتالیایی و پر کردن سبد محصولات آن با مدل‌های جدید وجود دارد.

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش