هشتمین تقابل ایران و ژاپن در فینال/ ال‌کلاسیکو در جام شانزدهم


هشتمین تقابل ایران و ژاپن در فینال/ ال‌کلاسیکو در جام شانزدهم

قهرمان شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا بعد از دیدار تیم‌های ملی فوتسال ایران و ژاپن، دو تیم پرافتخار قاره کهن مشخص می‌شود.

به گزارش مشرق، تیم‌های ملی فوتسال ایران و ژاپن فردا شنبه برگزار کننده فینال شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا خواهند بود.

ایران با غلبه بر تایلند و ژاپن با شکست ازبکستان در مرحله نیمه نهایی، راهی فینال شدند تا برای تصاحب جام قهرمانی رقابت جذابی در انتظار قاره آسیا باشد.

ایران در ۱۵ دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا، ۱۲ بار به عنوان قهرمانی، یک بار به عنوان نایب قهرمانی و سه بار به عنوان سومی دست یافته است و پرافتخارترین تیم قاره آسیا محسوب می‌شود.

ژاپن هم با سه قهرمانی، پنج نایب قهرمانی و دو عنوان سومی بعد از ایران، تیم پرافتخار آسیا است.

ایران و ژاپن در تاریخ مسابقات قهرمانی آسیا تاکنون هفت بار با هم روبرو شده‌اند. این بازی‌ها در فینال سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵، ۲۰۰۷، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ برگزار شده است.

از این هفت تقابل، ژاپن تنها در سال ۲۰۱۴ موفق به شکست ایران و کسب عنوان قهرمانی شد و در ۶ دوره دیگر، ایران به عنوان قهرمانی دست یافت.

ژاپن ۹ صعود به فینال را تجربه کرده بود و با احتساب این دوره، دهمین بار در دیدار نهایی حضور خواهد داشت.

مسابقه ایران و ژاپن از ساعت ۲۰:۳۰ فردا شنبه در سالن سعد العبدلله کویت برگزار می‌شود و باید دید از این تقابل جذاب و سنتی کدام تیم سربلند از زمین خارج می‌شود.

منبع: مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس