معاون نخست‌وزیر روسیه: روسیه آماده ارسال گاز به اتحادیه اروپا از طریق نورد استریم2 است


معاون نخست‌وزیر روسیه: روسیه آماده ارسال گاز به اتحادیه اروپا از طریق نورد استریم2 است

معاون نخست وزیر روسیه گفت، مسکو قادر است تا از طریق یک شاخه خط لوله نورد استریم 2 که از خرابکاری اخیر آسیب ندیده است، به اتحادیه اروپا گاز صادر کند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از ریانووستی، الکساندر نوآک، معاون نخست وزیر روسیه گفت: مسکو قادر است تا از طریق یک شاخه خط لوله نورد استریم 2 که از خرابکاری اخیر آسیب ندیده است، به اتحادیه اروپا گاز صادر کند.

وزیر انرژی سابق روسیه، تلاش برای نابودی نورد استریم یک و نورد استریم یک را عمدی توصیف کرد.

نواک توضیح داد: «متاسفانه، به علت خرابکاری، یک شاخه (نورد استریم 2) آسیب دیده و تصمیم گیری در مورد سرنوشت این شاخه نیاز به بررسی دارد.»

وی افزود: «در مورد شاخه دوم، کاملا ساخته شده است و در صورت اتخاذ تصمیمات قانونی لازم توسط همکاران اروپایی در خصوص صدور گواهینامه و رفع محدودیت ها، من فکر می‌کنم روسیه می‌تواند در کوتاه مدت عرضه مناسبی از طریق این شاخه خط لوله گاز انجام دهد.»

به دنبال یک سری انفجارهای قوی زیر آب در جزیره «بورنهولم» دانمارک، فشار گاز انتقالی از طریق خطوط لوله نورد استریم یک و نورد استریم دو به صورت ناگهانی در 26 سپتامبر متوقف شد. این حادثه سبب نشت گسترده گاز و ورود حجم زیادی گاز به دریا شد.

معاون نخست وزیر روسیه همچنین با بیان اینکه نه اپراتور پروژه نورد استریم، نه گازپروم یا رگولاتور صنعتی «روستخنادزور» اجازه بررسی حادثه این خطوط لوله را ندارند، افزود، بررسی عینی مستلزم مشارکت متخصصان روسی است.

اپراتورهای این دو خط لوله گاز در اوایل این هفته اعلام کردند، به دلیل محدودیت‌های اعمال شده توسط مقامات دانمارکی و سوئدی، قادر به بازرسی بخش‌های آسیب ‌دیده نیستند.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403