قانون پورت شارژر یکسان دستگاه های الکترونیکی در اروپا تصویب شد


با تصویب قانونی برای ایجاد یک پورت شارژ یکسان در دستگاه های الکترونیکی در اتحادیه اروپا، اپل مجبور خواهد شد شارژر آیفون هایی که در این منطقه فروخته می شوند را از پاییز ۲۰۲۴ میلادی دهد. به گزارش رویترز، قانون استفاده از شارژر یکسان برای...

با تصویب قانونی برای ایجاد یک پورت شارژ یکسان در دستگاه های الکترونیکی در اتحادیه اروپا، اپل مجبور خواهد شد شارژر آیفون هایی که در این منطقه فروخته می شوند را از پاییز ۲۰۲۴ میلادی دهد.
قانون پورت شارژر یکسان دستگاه های الکترونیکی در اروپا تصویب شد
به گزارش رویترز، قانون استفاده از شارژر یکسان برای دستگاه های الکترونیکی با رای اکثریت پارلمان اتحادیه اروپا تصویب و برای نخستین بار در جهان وضع شده این قانون احتمالا نقش اتحادیه اروپا به عنوان تعیین کننده استانداردهای فناوری موبایل را قدرتمندتر می کند.
طبق قانون جدید اتصالات یو اس بی سی که در دستگاه های اندروید به کار می رود به عنوان پورت استاندارد در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا قلمداد می شود و در نتیجه اپل مجبور خواهد شد پورت شارژ آیفون و دستگاه های دیگر را تغییر دهد.
همچنین این قانون از ۲۰۲۶میلادی برای لپ تاپ ها نیز اعمال می شود و تولیدکنندگان این دستگاه ها فرصت بیشتری برای پیروی از قانون خواهند داشت، البته هم اکنون در بسیاری از دستگاه ها از پورت یو اس بی سی استفاده می شود.
قانون مذکور شامل دستگاه های کتابخوان الکترونیک، ایرباد و دیگر فناوری ها نیز می شود. این بدان معنا است که احتمالا علاوه بر اپل تولیدکنندگان کره ای و چینی دستگاه های مذکور تحت تاثیر قانون جدید اتحادیه اروپا قرار گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در