سقوط 31/7 درصدی درآمد سه‌ماهه‌ی سوم سامسونگ پس از سه سال


سقوط 31/7 درصدی درآمد سه‌ماهه‌ی سوم سامسونگ پس از سه سال

سامسونگ با انتشار آمار اولیه‌ی درآمدهایش در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری از انتظار خود برای کاهش سود عملیاتی پس از سه سال خبر داد.

امروز سامسونگ آمار راهنمایی اولیه‌ی درآمدهای سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ خود را منتشر کرد که براساس آن انتظار دارد درآمد تلفیقی ۷۶ تریلیونی و سود عملیاتی ۱۰/۸ تریلیونی کسب کرده باشد. آمار مذکور که برحسب وون کره‌ی جنوبی منتشر شده است از نظر ارزش تقریباً با دلار آمریکا برابری می‌کند. اگرچه درآمد سامسونگ در سه‌ماهه‌ی سوم امسال ۲/۷۳ درصد افزایش یافته، سود عملیاتی سال‌به‌سال آن کاهش ۳۱/۷ درصدی داشته است.

گفتنی است کاهش سود شرکت کره‌ای در سه سال اخیر بی‌سابقه بوده است که تحلیل‌گران کاهش تقاضای تراشه‌های حافظه را دلیل اصلی آن می‌دانند. باتوجه به رکود اقتصادی فعلی، مشتریان سرور اقدام به تنظیم مجدد موجودی و صرفه‌جویی در هزینه‌هایشان کرده‌اند. همچنین، با برطرف‌شدن تدریجی مشکل کمبود تراشه‌های حافظه‌های ذخیره‌سازی از ابتدای سال، قیمت تراشه‌های رم (DRAM) و حافظه (NAND) کاهشی بوده است.

همه‌گیری کرونا مردم را به صرف هزینه‌های زیاد برای خرید گوشی‌ هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ، کامیپوتر، کنسول‌های بازی و لوازم خانگی سوق داد، ولی با رفع محدودیت‌ها و بازشدن مدرسه‌ها و کسب‌وکارها هزینه‌های مذکور کاهش یافت. حالا، تقاضا برای تلویزیون و سایر لوازم خانگی کاهش یافته که تأثیر زیادی روی فروش بخش DX سامسونگ داشته است. تورم و نرخ زیاد سود و تنش‌های سیاسی و جغرافیایی نیز از دیگر عواملی است که به افت تقاضا در بازار دامن زده است.

باوجوداین، بخش MX سامسونگ که در زمینه‌ی تولید و فروش گوشی‌های هوشمند فعال است با معرفی گوشی‌های تاشو عملکرد خوبی داشته و شاهد رشد درآمد در هر سه‌ماهه بوده است. طبق گزارش‌های تحلیل‌گران متعدد، فروش گوشی‌های گلکسی زد فلیپ 3، گلکسی زد فلیپ 4، گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فولد 4 بسیار خوب بوده است. این درحالی است که سامسونگ فروش ۱۵ میلیونی گوشی‌های تاشو را هدف گرفته بود که ممکن است به آن دست پیدا نکند.

سقوط 31/7 درصدی درآمد سه‌ماهه‌ی سوم سامسونگ پس از سه سال

همچنین، فروش نمایشگرهای تولیدی سامسونگ نیز به‌لطف استقبال خوب از پنل‌های اولد در سری آیفون 14 اپل افزایش داشته است. افزون‌براین، مجموعه‌ی Samsung Foundry که بازوی تولیدکننده‌ی تراشه‌های شرکت کره‌ای محسوب می‌شود، موفق به افزایش درآمدهایش در این دوره شده است. باوجوداین، بخش System LSI این شرکت که وظیفه‌ی طراحی‌وتوسعه‌ی تراشه‌های اختصاصی سامسونگ را برعهده دارد با کاهش تقاضا مواجه شده است؛ چراکه پردازنده‌ی اگزینوس 2200 برخلاف سری‌های قبلی در گلکسی S23 استفاده‌ی چشمگیری نداشته است.

گزارش نهایی درآمدهای سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ سامسونگ تا پایان ماه میلادی جاری منتشر می‌شود که می‌توان اطلاعات رسمی مربوط به برنامه‌ی این شرکت برای سه‌ماهه و سال بعدی را از آن استخراج کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا