مسکو: روسیه می‌خواهد از ارزیابی‌های کشورهای غربی درباره درخواست زلنسکی برای حمله هسته‌ای آگاه شود


مسکو: روسیه می‌خواهد از ارزیابی‌های کشورهای غربی درباره درخواست زلنسکی برای حمله هسته‌ای آگاه شود

وزارت خارجه روسیه مایل است از پاریس و دیگر پایتخت‌های غربی ارزیابی‌های خود را درباره درخواست زلنسکی برای حمله هسته‌ای پیشگیرانه به روسیه بشنود.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که مسکو مایل است از پاریس و دیگر پایتخت‌های غربی ارزیابی‌های خود را درباره درخواست بی‌فکر و غیرمسئولانه ولادیمیر زلنسکی برای "حمله هسته‌ای پیشگیرانه" به روسیه و نه تئوری‌های توطئه بشنود.
به نقل از زاخارووا در وب سایت وزارت خارجه روسیه در تفسیر اظهارات اولیویه وران، سخنگوی کامبین فرانسه مبنی بر اینکه فرانسه و کشورهای غربی از کانال های دیپلماتیک باقی مانده برای گفتگو با روسیه استفاده می کنند تا مطمئن شوند که یک سناریوی فاجعه بار به دنبال نخواهد داشت: " به جای تئوری های توطئه در مورد نیات روسیه، من مایلم از پاریس و دیگر پایتخت های غربی ارزیابی های بنیادی درباره فراخوان بی فکر و غیرمسئولانه ولادیمیر زلنسکی برای انجام "حمله هسته ای پیشگیرانه علیه روسیه" بشنوم."
زاخارووا در اظهار نظر خود تاکید کرد که فدراسیون روسیه و فرانسه به طور سنتی منافع مشترکی در زمینه های ثبات استراتژیک، کنترل تسلیحات، خلع سلاح و عدم اشاعه داشتند و این موضوع برای مدت طولانی و به طور منظم در قالب های مختلف - در قالبی سازنده - مورد بحث قرار گرفت. شیوه. از جمله این مذاکرات در چارچوب شورای امنیت روسیه و فرانسه در سطح سران وزارتخانه های خارجه و دفاع دو کشور و طی جلسات کارگروه تخصصی ایجاد شده به نمایندگی از روسای جمهوری دو کشور انجام شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا