آنلاین شاپ ها اینگونه فروش خود را دو برابر کنند + بهترین جملات برای تبلیغات


آنلاین شاپ ها اینگونه فروش خود را دو برابر کنند + بهترین جملات برای تبلیغات

اینترنت فضایی فراهم کرده است که کسب‌وکارهای آنلاین با متن تبلیغاتی برای جذب مشتری بتوانند روند رو به پیشرفتی را تجربه کنند.

قوی ترین و بهترین کلمات تبلیغاتی برای جلب مشتری و افزایش فروش

به گزارش اقتصاد آنلاین، درواقع، اینترنت امکان انتشار محتوا در انواع رسانه‌های اجتماعی مانند وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌ها، فروشگاه‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی را فراهم آورده است. کسانی می‌توانند موفق عمل کنند که بتوانند از طریق تمام مجراهای آنلاین در دسترس خود مشتری جذب کنند. اما سؤالی که در ادامه این مقاله به آن می‌پردازیم این است که متن تبلیغاتی برای جذب مشتری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

متن تبلیغاتی چیست؟

متن تبلیغاتی یکی از محتواهایی است که در حوزه بازاریابی از اهمیت زیادی برخوردار است. هر کسب‌وکاری برای اینکه محصولات و خدمات خود را به مردم در فضای واقعی و مجازی معرفی کند، می‌تواند به ساده‌ترین نوع تبلیغات که همان متن تبلیغاتی است، روی بیاورد. هنگامی که کسب‌وکاری را با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی یا فروشگاه‌های شبکه‌های اجتماعی آغاز می‌کنید می‌توانید از متن تبلیغاتی برای جذب مشتری استفاده کنید.

این تبلیغات متنی می‌توانند در صفحه تبلیغات گوگل، اینستاگرام یا حتی وب‌سایت‌های تبلیغاتی باشند. در هر صورت، متن تبلیغاتی برای جذب مشتری مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار داده و آن‌ها را به حضور در فروشگاه اینترنتی یا فروشگاه‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی شما و خرید محصولاتتان سوق می‌دهد.

متن تبلیغاتی یکی از ابزارهای مهم بازاریابی به حساب می‌آید.

شما می‌توانید این متن تبلیغاتی را در وب‌سایت‌های تبلیغاتی، شبکه‌های اجتماعی و گوگل منتشر کنید.

آنلاین شاپ ها اینگونه فروش خود را دو برابر کنند + بهترین جملات برای تبلیغات

نحوه نگارش متن تبلیغاتی برای جذب مشتری

اگر می‌خواهید متن تبلیغاتی مورد نظر خود را برای جذب مشتری بنویسید، کافی است مراحل زیر را اجرا کنید.

مخاطبان خود را بشناسید

پیش از آنکه به نگارش متن تبلیغاتی برای جذب مشتری دست بزنید، باید مخاطبان خود را به طور کامل بشناسید. زیرا هر متن تبلیغاتی مخاطبان مخصوص خود را دارد و بر همین اساس باید در بستر مناسبی منتشر شود. وقتی متن جذابی برای تبلیغ محصولات خود بنویسید و آن را در پلتفرم پرمخاطبی منتشر کنید، بیشترین تأثیر را بر مخاطبان گذاشته و مشتری بیشتری جذب خواهید کرد. عوامل زیر در شناخت مخاطبان هر متن تبلیغاتی مؤثر است:

جنسیت

سن

قومیت

وضعیت تأهل

میزان درآمد

شغل

منافع

نوشتن از مزایای محصولات

در اولین قدم نگارش متن تبلیغاتی برای جذب مشتری باید خصوصیات جذاب و مزایای محصولی که برای تبلیغ انتخاب کرده‌اید، ذکر کنید. درواقع، شرح نکاتی که باعث می‌شود مشتریان به کاربردی و مفید بودن کالای تبلیغی پی ببرند، از اهمیت بالایی برخوردار است. وقتی توضیح می‌دهید که محصولات تبلیغی چه سودی برای کاربران دارند، مخاطبان بالقوه نیز به مشتریان وفادار تبدیل خواهند شد.

استفاده از نقاط ضعف رقبا

در نگارش متون تبلیغاتی باید نقاط ضعف رقبای خود را شناسایی کرده و به گونه‌ای متن را بنویسید که مشتریان متوجه شوند دلیل به فروش نرسیدن محصولات رقبا چه می‌تواند باشد. این نکته اعتبار برند شما را نزد مشتریان افزایش می‌دهد. لازم به ذکر است که باید نقاط ضعفی که استفاده می‌کنید، واقع‌بینانه باشند که اگر چالشی به وجود آمد، بتوانید از متن خود دفاع کنید.

تمرکز روی «شما» نه «ما»

در متن تبلیغاتی برای جذب مشتری باید از ضمیر درستی استفاده کنید. مهم است که مخاطب را هدف قرار دهید. این نکته به مخاطبان کمک می‌کند که متوجه شوند استفاده از کالایی که تبلیغ شده در زندگی آن‌ها نقش مهمی بازی می‌کند.

تمام مراحل نگارش متن تبلیغاتی برای مورد مخاطب قرار دادن مخاطبان و معرفی کالای تبلیغاتی است.

شناخت پلتفرم‌های مناسب تبلیغات

هنگامی که متن تبلیغاتی برای جذب مشتری می‌نویسید، به این نکته توجه داشته باشید که هر پلتفرمی برای انتشار تبلیغات شما لحن و سبک مخصوص به خود را نیاز دارد. بنابراین باید متن‌های مختلفی آماده کنید. گفتنی است که علاوه بر روش‌های سنتی نگارش متن تبلیغاتی، کپی‌رایتینگ هم نقش کلیدی بازی می‌کند.

اجتناب از ارائه اطلاعات زیاد

این نکته مهم را نباید فراموش کرد که ارائه اطلاعات زیاد به مخاطبان ممکن است آن‌ها را از خرید پشیمان کند. جزئیات زیاد ذهن مخاطبان را از نکات اصلی و مهم کار پراکنده می‌کنند. البته ارائه اطلاعات کامل برای داروها، لوازم تجهیزات پزشکی و کالاهایی که در گروه لوازم فناوری اطلاعات قرار دارند، ضروری باشد.

گزینه Call To Action در متن‌های تبلیغاتی

متن‌های تبلیغاتی باید فراخوان اقدام (Call To Action – CTA) داشته باشند تا مشتریان به خرید محصولات دعوت شوند. درواقع، CTA مخاطبان متن‌های تبلیغاتی شما را راهنمایی می‌کند که چگونه به متن شما پاسخ دهند. پس از این نکته و مطالعه مراحل قبلی باید به نگارش متن اقدام کنید.

هنگام نگارش متن از ساختار جملات معلوم استفاده کنید و جملات مجهول را کنار بگذارید. زیرا جملات معلوم افعالی عمل‌گرا دارند. اما عمل در افعال مجهول مدفون شده است. پس از آن تلاش کنید که متن به گونه‌ای نوشته شود که مخاطبان در اسرع وقت به خرید اقدام کنند.

محافظت از خود در متن تبلیغاتی

هنگام نوشتن متن تبلیغاتی، فرقی نمی‌کند صاحب کسب‌وکار کوچکی باشید یا بزرگ، باید به ابعاد حقوقی تبلیغات خود توجه کنید. در این حالت، باید از مشاور حقوقی شرکت یا وکیلی خارج از شرکت راهنمایی بگیرید. هنگام نگارش متن تبلیغاتی برای جذب مشتری از نگارش نکاتی که به آن اطمینان ندارید، بپرهیزید. زیرا اگر با واقعیت مغایرت داشته باشند، به اعتبار شما لطمه وارد می‌کنند.

در استفاده از کلمات زیر توجه داشته باشید:

رایگان

تضمینی

صفات بهترین، کمترین، سریع‌ترین و سایر صفات

پول عودت داده می‌شود

بدون خطر

خرید الزامی نیست

بدون هزینه

بدون تعهد

بدون سرمایه‌گذاری

۱۰۰ درصد تضمینی

قول می‌دهیم

ویرایش متن تبلیغاتی برای جذب مشتری

ویرایش متنی که آماده کرده‌اید، از اهمیت بالایی برخوردار است. کافی است متن تبلیغاتی شما ایراد دستور زبانی و املایی داشته باشد تا اعتبارتان زیر سؤال رود. بنابراین با چندین بار اصلاح متن تبلیغاتی خود، کاری باکیفیت آماده کنید.

مهم‌ترین ویژگی‌های متن تبلیغاتی برای جذب مشتری

اکنون که روش نگارش متن تبلیغاتی برای جذب مشتری را یاد گرفته‌اید، بهتر است ویژگی‌های متن‌های تبلیغاتی باکیفیت را نیز بدانید تا بهترین کارها را آماده کنید.

از تیترهای جذاب استفاده کنید.

عبارت‌های کوتاه و در عین حال جذاب و گیرا به کار ببرید، به نحوی که مخاطبان با دیدن تیترها، جذب متن شده و تا انتهای آن را بخوانند.

آماده کردن محتوای مفید بسیار مهم است.

باید زیر تیترهای جذاب، محتوایی گیرا و متناسب با کاربران پلتفرم تبلیغاتی بنویسید.

ویژگی‌های محصول مورد نظر برای تبلیغ را دقیق توضیح دهید و خوانندگان تبلیغ را از مزایای کاربردی آن مطلع کنید.

ویژگی‌های متمایزکننده محصولات و خدمات خود از رقبا را ذکر نمایید.

علاوه بر محتوا باید از فونت و سایز مناسب برای نگارش استفاده کنید.

در ضمن، تصاویر و اصول گرافیکی جذابی را در تبلیغات مورد استفاده قرار دهید.

– علاوه بر رعایت نکات اولیه نگارش متن تبلیغاتی، باید به ویژگی‌های یک متن عالی توجه داشته باشید.

– ویژگی‌های متن تبلیغاتی باکیفیت و مؤثر، می‌تواند تأثیر چشمگیری در جذب مشتری داشته باشد.

جملات تأثیرگذار در تبلیغات

جملات تأثیرگذار در تبلیغات یکی از مهم‌ترین عناصری هستند که خوانندگان متن‌های تبلیغاتی را به خرید محصولات دعوت می‌کنند. یکی از علل اصلی آن هم نقش کلمات در ذهن انسان است. شما با چند جمله تأثیرگذار می‌توانید خوانندگان را قانع کنید که محصولاتی در فروشگاه خود دارید که نیاز آن‌ها را به بهترین نحو ممکن رفع خواهند کرد. برای اینکه جملات تأثیرگذاری در تبلیغات خود استفاده کنید باید چند نکته را مد نظر داشته باشید.

از کلمه رایگان استفاده کنید.

مردم از فرصت‌هایی که مقرون‌به‌صرفه و یا رایگان باشند، استقبال می‌کنند.

بنابراین حتی کوچک‌ترین خدمت رایگان هم برای آن‌ها جذاب است.

شما با اشاره به خدمات رایگان خود می‌توانید مخاطبان بسیاری را به خرید از فروشگاه خود دعوت کنید.

به انحصاری کردن بعضی از خدمات توجه داشته باشید.

وقتی اعلام می‌کنید که خدمات تنها در اختیار گروه مشخصی از مشتریان خواهد بود، یا اینکه خدمات و محصولات خود را به عنوان اولین و برترین خدمات معرفی می‌کنید، به نوعی آن‌ها را انحصاری کرده‌اید.

سادگی را در نگارش متن تبلیغاتی برای جذب مشتری استفاده کنید.

سادگی، روانی و خوانایی متن تبلیغاتی شما تأثیر بسزایی بر خوانندگان می‌گذارند.

به این ترتیب آن‌ها به ورود به فروشگاه شما و خرید از آن مشتاق خواهند شد.

مخاطبان را از کیفیت محصولات و خدمات شرکت خود مطمئن سازید.

با جملات تأثیرگذار می‌توانید به خوانندگان اطمینان دهید که باکیفیت‌ترین محصولات را به آن‌ها عرضه خواهید کرد.

جملاتی با این مضمون در نگارش متن تبلیغاتی برای جذب مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است.

از افعال «بگیرید» و «دریافت کنید» در متن تبلیغاتی خود استفاده کنید.

این جملات می‌توانند شوقی در خوانندگان به وجود بیاورند که برای دسترسی سریع‌تر به اهداف یا خدمات مورد نظر خود، به فروشگاه شما مراجعه کنند.

برای مثال جملاتی مانند:

طی 3 هفته به وزن ایدئال خود برسید.

با مطالعه‌ کمتر، بهترین نمره زبان را بگیرید.

جدیدترین و زیباترین مدل مو در شهر خود را داشته باشید.

از صفاتی مانند بهترین برای پررنگ‌تر کردن اعتبار محصولات و خدمات خود استفاده کنید.

هنگام نوشتن متن تبلیغاتی برای جذب مشتری، استفاده به موقع از کلماتی مانند بهترین، برترین و باکیفیت‌ترین می‌تواند تمرکز خوانندگان بر ویژگی‌های محصولات و خدمات را افزایش دهد.

برای مثال «بهترین روش مقابله با ریزش مو چیست؟»

کالاهای مختلف را مقایسه کنید.

برای اینکه متن تبلیغاتی برای جذب مشتری تأثیرگذارتر باشد، می‌توانید برتری‌های محصولات و خدمات جدید خود را با موارد قدیمی ذکر کنید.

نمونه آشنای آن مقایسه قابلیت‌های جدیدترین گوشی سامسونگ با مدل‌های قدیمی همان برند است.

یا اینکه می‌توانید جدیدترین محصولات برندهای مختلف را مقایسه کنید.

متن تبلیغاتی برای جذب مشتری در حوزه‌های مختلف

هنگامی که تصمیم می‌گیرید متن تبلیغاتی بنویسید، به این موضوع دقت کنید که در چه حوزه تجاری فعالیت می‌کنید. متن تبلیغاتی برای فروش لباس با متن تبلیغاتی برای کفش تفاوت‌های قابل‌توجهی دارد. علت اصلی آن می‌تواند تفاوت ویژگی‌های محصولات و حتی تفاوت ویژگی‌های مشتریان محصولات مختلف باشد. درواقع، می‌توان گفت که تنها یادگیری اصول نگارش متن تبلیغاتی کافی نیست. شما باید با توجه به حوزه فعالیت خود، خصوصیات عمده مشتریان و نکاتی از این دست، متنی تأثیرگذار آماده کنید.

در حوزه‌های مختلف تجاری از جمله لباس، خوراک، فناوری و آموزش باید مخاطبان متن‌های تبلیغاتی را به‌طور کامل شناخت.

متن تبلیغاتی برای فروش لباس

متن تبلیغاتی برای جذب مشتری حوزه پوشاک باید با توجه به نیازهای آن‌ها نوشته شود. خوانندگان به سوی برندهایی سوق داده می‌شوند که نیاز آن‌ها به اقلام مورد نظرشان را رفع کند. دو کلمه اقناع و تبلیغ با هم می‌آیند. شما باید از جملات تأثیرگذاری استفاده کنید که خوانندگان قانع شوند به محصولات شما نیاز دارند. چند نمونه از شعارهای تبلیغاتی در حوزه لباس عبارتند از:

بهترین برای انتخاب شما.

آنچه نیاز دارید در اختیار ماست.

اینجا همه چیز بهتر است.

شیک‌ترین لباس عروس را از ما بخواهید.

متن تبلیغاتی برای کفش

کفش کالای دیگری است که کیفیت و راحتی آن برای همه خریداران اهمیت بالایی دارد. کسب‌وکارهای حوزه کفش هنگام آماده کردن متن تبلیغاتی برای جذب مشتری باید به ویژگی‌های دوخت، راحتی کفی کفش و کیفیت و دوام بالای آن توجه ویژه داشته باشند. هرچند برند تولیدکننده کفش نیز تأثیرگذاری بسیاری دارد. چند نمونه از جملات تأثیرگذار در متن تبلیغاتی جملات عبارتند از:

راحتی و دیگر هیچ. پاهای خوشحال، مردم خوشحال

نایکی در تبلیغ کفش: «با این کفش می‌توانید به خوبی بدوید و تقریباً از همه چیز جان سالم به در ببرید».

لازم به ذکر است که استفاده از طرح‌های زیبا و جذاب می‌تواند متن تبلیغاتی شما را جذاب‌تر کند. شما باید توجه داشته باشید که علاوه بر متن زیبا و جذاب باید گرافیک زیبایی به کار ببرید که خواننده بیشتر تحت تأثیر قرار بگیرد.

متن تبلیغاتی برای تخفیف

وقتی متن تبلیغاتی با هدف معرفی انواع تخفیف‌ها نوشته می‌شود، می‌تواند در بسترهای مختلفی مانند گوشی‌های همراه (پیامک)، انواع شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها منتشر شود. کوتاه بودن، گیرایی و اعلام میزان دقیق درصد تخفیف 3 ویژگی مهم متن تبلیغاتی برای جذب مشتری در حیطه تخفیفات محسوب می‌شوند.

نبایدها در متن تبلیغاتی برای جذب مشتری

هنگام نوشتن متن تبلیغاتی باید به چند نکته توجه کنید تا تأثیر بیشتری بر خوانندگان داشته باشید.

پیام‌های کم‌ارزش یا بی‌ارزش برای مخاطبان خود تهیه و ارسال نکنید. این موضوع باعث آزرده‌خاطر شدن آن‌ها خواهد شد.

از ارسال متعدد پیشنهاد فروش به مخاطبان اجتناب کنید.

با رعایت حد و مرزهای بین خود و مشتریان، بهترین ارتباط را با آن‌ها برقرار کرده و تأثیر متن‌های تبلیغاتی را مضاعف کنید.

بهتر است در متن تبلیغاتی خودتان را معرفی کنید تا به عنوان پیامی اشتباه و بی‌ارزش نادیده گرفته نشود.

این معرفی کوتاه می‌تواند اعتبار برند شما را چند برابر کند.

فراخوان اقدام یا همان CTA را فراموش نکنید.

با شفافیت در متن تبلیغاتی و فراخوانی به خرید کردن از فروشگاه می‌توانید مشتریان بیشتری را جذب خود کنید.

جمع‌بندی

متن تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین ابزارهای کسب‌وکارها برای جذب مشتری محسوب می‌شود.

در نگارش متن تبلیغاتی برای جذب مشتری، باید پلتفرم تبلیغاتی و مخاطبان هر کدام را به خوبی بشناسید.

ویژگی‌های محصولات و مزایایی که باعث برتری آن‌ها نسبت به مدل‌های قبلی می‌شوند، می‌توانند مشتریان زیادی را جذب خود کنند.

تیترهای انتخابی متن تبلیغاتی، باید جذابیت و گیرایی بالایی داشته باشند.

علاوه بر این، فونت جملات و تصاویر انتخابی نیز باید جذاب و زیبا باشند.

شما چه ویژگی‌هایی را برای تهیه متن تبلیغاتی برای جذب مشتری ضروری می‌دانید؟ اکنون نوبت شماست که نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: پادرو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موفقیت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت