واکنش حزب‌الله به مخالفت اسرائیل با اصلاحات پیشنهادی درباره مرزهای آبی


واکنش حزب‌الله به مخالفت اسرائیل با اصلاحات پیشنهادی درباره مرزهای آبی

اقتصادنیوز: معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان به دنبال مخالفت اسرائیل با اصلاحات پیشنهادی لبنان در پیش‌نویس توافق پیشنهادی آمریکا درباره پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اراضی اشغال، در سخنانی گفت که با تل‌آویو فقط باید با زبان زور صحبت کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، به دنبال انتشار اخباری مبنی بر مخالفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اصلاحات پیشنهادی لبنان در پیش‌نویس توافق پیشنهادی آمریکا درباره پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اراضی اشغالی، معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی گفت که با تل‌آویو فقط باید با زبان زور صحبت کرد.

موضع اتحادیه عرب درباره حقوق آبی لبنان

پایگاه خبری العهد گزارش داد، «شیخ علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در خطبه نماز جمعه گفت: دشمن اشغالگر زبان دیپلماسی را نمی‌فهمد و هرکس معتقد است که دشمن تنها با منطق مذاکره می‌تواند حقوق لبنان را به رسمیت بشناسد، اشتباه می کند.

وی تاکید کرد: دشمن تنها منطق زور را می‌فهمد و این موضوع را تمام تجربیات گذشته ثابت کرده است. وقتی از منطق زور در زمینه مقابله با دشمن صحبت می‌کنیم، مقصود ما فقط زور یا توان نظامی علی‌رغم اهمیت بالای آن نیست، بلکه منظور همه عناصر قدرت از ایستادن ملت لبنان حول محور مقاومت و اعتماد آنها به آن گرفته تا میزان صبر، مقاومت و استواری و وحدت و ثبات موقعیت سیاسی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما به خود و توان خود اعتماد داریم و برای همه احتمالات آماده هستیم. نمی‌توان نسبت به حقوق خود سکوت کرد و مقاومت امروز قوی‌تر و سرسخت‌تر از همیشه است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که منابعی روز گذشته اعلام کردند که یائیر لاپید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اصلاحات پیشنهادی لبنان در پیشنویس توافق پیشنهادی آمریکا مخالفت کرده است.

ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و سرزمین های اشغالی موضوعی است که در ۴ سال گذشته بارها در محافل رسانه ای و بین المللی مورد بحث و مناقشه قرار گرفته است و با جدی شدن مذاکرات، حزب الله لبنان طی چندین مرحله تهدیداتی را مبنی بر لبنانی بودن برخی سکوهای گازی تحت اختیار رژیم صهیونیستی از جمله کاریش ، اعلام کرد. تهدیداتی که با ارسال پهپاد بر فراز آنها خیلی زود به مرحله اجرا درآمد.

اما صهیونیست ها در پاسخ تلاش کردند تا تعیین تکلیف پیرامون ارائه سند همکاری تا پایان انتخابات به تعویق بیفتد. البته این اقدام با اجرایی شدن وعده های سید حسن نصرالله ناکام گذاشته شد و سران صهیونیستی را مجبور کرد تا طرح پیشنهادی خود را با پایان ضرب الاجل تعیین شده از سوی لبنان به واسطه مذاکرات اعلام نماید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور