تشکیل کمیسیون 19نفره پزشکی‌قانونی برای جمع‌بندی علت فوت مهسا امینی


تشکیل کمیسیون 19نفره پزشکی‌قانونی برای جمع‌بندی علت فوت مهسا امینی

رئیس سازمان پزشکی قانونی استان تهران از تشکیل کمیسیون ۱۹نفره پزشکی‌قانونی برای جمع‌بندی علت فوت مهسا امینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دکتر مهدی فروزش؛ رئیس سازمان پزشکی‌قانونی استان تهران در گفتگوی ویژه خبری گفت: پزشکی قانونی سالیانه بیش از 2 و نیم میلیون پرونده را مورد بررسی قرار می‌دهد و بیش از 30 هزار پرونده که دارای پیچیدگی های خاص هستند که در کمیسیون‌های این سازمان مورد بررسی و اظهار نظر کارشناسی قرار می گیرند.

وی افزود: جمع‌بندی دلیل فوت مرحومه مهسا امینی به تایید یک کمیسیون 19 نفره از پزشکان رسیده است.

فروزش گفت: در سایر پرونده ها برای تعیین علت فوت تنها یک پزشک نظر تخصصی می‌دهد اما در این مورد خاص به دلیل دستور مقام قضایی کمیسیونی با 19 پزشک در تخصص‌های مختلف(مغز و اعصاب، قلب و عروق، فوق تخصص غدد و …) تشکیل شد که تنها 5 نفر آنها شاغل در سازمان‌ پزشکی قانونی بودند.

رئیس پزشکی قانونی استان تهران تصریح کرد: در تمامی آزمایشاتی که انجام می‌شود، بسته به نوع آزمایش و فرایند آزمایش زمان متفاوت است و در مورد مرحومه مهسا امینی نمونه ها از نوع آسیب‌شناسی و سم‌شناسی بود که در پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا هم برای آزمایش‌های آسیب‌شناسی همین مدت زمان دو تا سه هفته زمان نیاز است.

فروزش با بیان اینکه در پرونده مهسا امینی از وزارت بهداشت و سازمان تامین‌اجتماعی و بیمه‌سلامت استعلام گرفتیم که سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت مدارکی را برای ما ارسال کردند، ادامه داد: در این استعلام‌ها مشخص شد، مرحومه امینی در سن 8 سالگی در سال 86 به استناد پرونده بیمارستان فوق تخصص میلاد به دلیل علائم بروز سر درد و اختلال رشد و اختلال بینایی با تشخیص تومور خوش خیم مغزی تحت عمل جراحی قرار می گیرد.

مدیر کل پزشکی قانونی تهران افزود: تمامی اظهار نظرهای ما مستدل و مستند به سوابق پزشکی است. بخشی از مستندات ما مربوط به مراجعات سرپایی مرحومه امینی به پزشکان و متخصصان و فوق تخصصان پزشکی در زمینه های مختلف بوده است. ما اظهار نظرمان صرفا بر اساس مشاهدات کالبد شکافی و معاینه جسد نبوده و سوابق بیمار را چه به صورت بستری در بیمارستان و یا به صورت سرپایی بررسی کردیم.

فروزش همچنین گفت: عمده مراجعات ایشان در شهر تبریز بوده و دکتر سیامک شیوا در سال 95 مکرر این مرحومه را ویزیت کرده اند.مراجعات مکرر دیگری بعد از سال 95 داشته اند. مراجعاتی هم به دکتر بهرامی فوق تخصص غدد در شهر تبریز در سال 97 داشته اند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن