5000 معدن قابل واگذاری به بخش خصوصی در کشور/خام فروشی یک درصد است


5000 معدن قابل واگذاری به بخش خصوصی در کشور/خام فروشی یک درصد است

رامیان- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شناسایی پنج هزار معدن در کشور، گفت: این معادن در راستای تولید و اشتغال به صورت مزایده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا فاطمی امین بعدازظهر شنبه در بازدید از معدن رضی رامیان، اظهارکرد: طی چند سال اخیر معادن قابل واگذاری به مردم شناسایی شده و با طی کردن فرایندهای قانونی به آنها واگذار خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شناسایی پنج هزار معدن در کشور، گفت: این معادن در راستای تولید و اشتغال به صورت مزایده در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: عدم تجهیزات کافی و به‌روز نشدن ماشین آلات از جمله علل عقب‌ماندگی معادن بوده که سبب کاهش تولید شده است.

فاطمی امین بیان کرد: با وجود مشکلات متعدد در نیمه نخست امسال، ماشین آلات مورد نیاز معادن تأمین و در اختیار آنها قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خام فروشی معادن را کمتر از یک درصد اعلام کرد و افزود: با این وجود نیمه خام فروشی در معادن وجود دارد؛ به عنوان مثال شمش فولاد به عنوان یک ماده معدنی نیمه خام صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: دفتر صنایع مواد پیشرفته را در وزارت صنعت، معدن و تجارت راه‌اندازی کردیم تا از تولید مواد اولیه فراتر برویم.

فاطمی‌امین در بخش دیگری از سخنان خود بر فعال شدن حقوق دولتی معادن هم تاکید کرد و گفت: در این طرح ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به اهالی همان منطقه اختصاص پیدا می‌کند در حالی‌که سال‌های قبل این رقم تنها سه درصد بود.

وی بیان کرد: از ابتدای مهرماه امسال به تمام معادن اعلام شده که باید آمار تولید ماهیانه خود را گزارش کنند و تمامی برداشت‌ها و فروش معادن در سامانه جامع تجارت ثبت تا حقوق دولتی از این طریق دریافت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...