هر آن چیزی که باید در رابطه با آپدیت‌های امنیتی اندروید بدانید!


هر آن چیزی که باید در رابطه با آپدیت‌های امنیتی اندروید بدانید!

امروزه پچ‌های امنیتی موبایل بسیار رایج هستند، و راه‌های زیادی برای دریافت این پچ‌ها و به‌روز نگه‌داشتن گوشی شما وجود دارد. حال اگر کنجکاو هستید که گوگل چه اقداماتی و اصلاحاتی در این آپدیت‌ها و پچ‌های امنیتی انجام می‌دهد و چطور می‌شود که این پچ‌ها...

امروزه پچ‌های امنیتی موبایل بسیار رایج هستند، و راه‌های زیادی برای دریافت این پچ‌ها و به‌روز نگه‌داشتن گوشی شما وجود دارد. حال اگر کنجکاو هستید که گوگل چه اقداماتی و اصلاحاتی در این آپدیت‌ها و پچ‌های امنیتی انجام می‌دهد و چطور می‌شود که این پچ‌ها به دست شما می‌رسند، بهتون پیشنهاد می‌کنم تا این مقاله را از دست ندهید.

گوگل جزئیات جدیدترین پچ امنیتی اندروید و اصلاحات صورت گرفته در موبایل‌های پیکسل را منتشر کرده است. این آپدیت‌ شامل اصلاحاتی برای حفره‌های امنیتی اندروید است. البته لازم به ذکر است که مشکلاتی مثل باگ سیستم‌عامل و یا درایور‌های قدیمی هیچ تاثیری روی امنیت نمی‌گذارند و مشکل امنیتی محسوب نمی‌شوند، اما باید توسط توسعه دهنده سیستم‌عامل مورد بررسی قرار گرفته و رفع شوند.

بعد از انتشار این پچ‌های امنیتی توسط گوگل، شرکت‌های سازنده گوشی از آنها برای ارائه آپدیت‌های گوشی شما استفاده می‌کنند.

این آپدیت‌ها در حداکثر 30 روز برای بهترین تولید ‌کنند‌گان گوشی‌های اندرویدی ارسال می‌شود، اما گوگل نمی‌تواند شرکتی را مجبور کند که آن آپدیت‌ها را به شما تحویل دهد. بنابراین اگر از گوشی سامسونگ، موتورولا یا هر شرکت دیگری غیر از گوگل استفاده می‌کنید، باید منتظر بمانید تا آنها به‌روزرسانی‌های گوگل را در غالب آپدیتی برای گوشی برای شما ارسال کنند.

البته، گوگل برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در گوشی شما به دلیل سوء استفاده‌های امنیتی، بررسی‌های ایمنی‌ را در نظر گرفته است. هر زمانی که برنامه‌ای را به تلفن خود اضافه می‌کنید، آن برنامه توسط Verify Apps و SafetyNet بررسی شده و در صورت ایمن بودن برای نصب تایید می‌شود، لازم به ذکر است که این سرویس‌ها توسط به‌روزرسانی‌های یکپارچه Google Play بدون در نظر گرفتن هرگونه توقفی از سوی سازنده یا شرکت مخابراتی، منتشر می‌شوند.

به لطف Project Mainline، دستگاه‌های دارای Android 10 و بالاتر نیز ممکن است به‌روزرسانی‌های امنیتی گوگل را به عنوان به‌روزرسانی‌های سرویس Google Play دریافت کنند.

برخی اصلاحات مهم امنیتی سپتامبر 2022

  • Android ،Runtime و System components دارای مشکلات بسیار شدیدی بوده‌اند.
  • اجزای Media Framework از طریق Project Mainline به‌روز شدند.
  • پچ‌های اختصاصی Imagination ،Qualcomm ،Unisoc و MediaTek برای دستگا‌هایی که از اجزای آن سازنده‌ها استفاده می‌کنند، در دسترس قرار گرفتند.
آپدیت‌های اختصاصی پیکسل

هر آن چیزی که باید در رابطه با آپدیت‌های امنیتی اندروید بدانید!

هر ماه، گوگل چند پچ‌ مخصوص پیکسل برای تلفن‌هایی که در حال حاضر توسط گوگل پشتیبانی می‌شوند منتشر می‌کند. برای مثال برای سپتامبر 2022 (ماه میلادی پیش و آخرین پچ امنیتی منتشر شده برای پیکسل)، مشکلات امنیتی و همچنین تخلیه بیش از حد باتری، کندی در تشخیص اثر انگشت و مشکلات اتصال بلوتوث برطرف شدند.

جزئیات بیشتر در وب سایت امنیت اندروید (Android Security website) موجود است. همچنین می‌توانید جزئیات پچ امنیتی دستگاه‌های Pixel را نیز در اینجا مشاهده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سکانس خنده دار از سلمان نون خ که بویی از رمانتیک بودن نبرده / همه از خنده روده بر شدند!