آلمان از خرابکاری در راه‌آهن این کشور خبر داد


آلمان از خرابکاری در راه‌آهن این کشور خبر داد

مقامات آلمان قطع شدن حرکت قطارها در شمال این کشور را ناشی از اقدام خرابکارانه دانستند.

آلمان از خرابکاری در راه‌آهن این کشور خبر داد

به گزارش راهبرد معاصر، رسانه‌ها گزارش دادند،‌ صبح روز شنبه به دلیل قطع شدن عمدی برخی کابل‌های مهم راه آهن شمال آلمان، تمامی تردد قطارها در خطوط ریلی شمال این کشور برای مدت حدودا سه ساعت متوقف شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی «اینترنشنال بیزینس تایمز»، مقامات آلمان این رخداد را ناشی از اقدام خرابکارانه دانستند اما جزئیاتی درباره عامل این خرابکاری ارائه نکردند.

«نانسی فایزر»، وزیر کشور آلمان با اعلام اینکه پلیس فدرال این کشور در حال تحقیق درباره این حادثه است، انگیزه آن را نامشخص دانست.

به نوشته اینترنشنال بیزینس تایمز، بعد از آنکه ماه گذشته میلادی ناتو و اتحادیه اروپا بعد از آنکه نشتی در خط لوله‌های انتقال گاز «نورد استریم» را حاصل اقدام خرابکارانه دانسته و خواستار حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی شدند، اخلالگری روز شنبه در آلمان زنگ خطر را مجددا برای آنها به صدا در می‌آورد.

چند روز پیش چهار مورد نشتی در خطوط انتقال گاز نورد استریم گزارش شد که دو مورد در حوزه اقتصادی ویژه سوئد و دو مورد در محدوده کشور دانمارک بوده‌اند.

«وولکر ویسینگ»، وزیر حمل‌ونقل آلمان در یک کنفرانس خبری گفت:‌«این روشن است که این حادثه یک اقدام شرورانه و هدفمند بوده است.»

یک منبع امنیتی گفت،‌ چند دلیل احتمالی برای این حادثه از دزدی کابل‌های برق – که مکررا رخ می‌دهد – تا وقوع یک حمله هدفمند وجود دارد.

«امید نوریپور»، رهبر «حزب سبزها» در آلمان، که بخشی از ائتلاف فدرال متعلق به «اولاف شولتز»، صدر اعظم آلمان است گفت، هر کسی که به زیرساخت‌های حیاتی آلمان حمله کرده «پاسخی قاطع» دریافت خواهد کرد.

او در توئیتر نوشت:‌ «ما مرعوب نخواهیم شد.»

اپراتور دولتی حمل‌ونقل راه آهن آلمان در بیانیه‌ای نوشت:‌ «به دلیل وقوع خرابکاری در کابل‌های ضروری برای حل‌ونقل ریلی، صبح امروز حمل‌ونقل ریلی در شمال آلمان برای مدت حدودا سه ساعت بالاجبار متوقف شد.»

این سازمان کمی قبل‌تر علت اخلال در شبکه ریلی را بروز مشکل فنی در ارتباطات رادیویی اعلام کرده بود. مجله «اشپیگل» آلمان اعلام کرد، شبکه ارتباطات راه آهن آلمان در حدود ساعت ۶:۴۰ دقیقه صبح امروز به وقت محلی از کار افتاد. سازمان دولتی راه آهن آلمان در ساعت ۱۱:۰۶ دقیقه صبح امروز به وقت محلی توئیت زد که تردد ریلی مجددا برقرار شده اما نسبت به ادامه تاخیرات و لغو حرکت قطارها هشدار داد.

توقف حرکت قطارها ایالت‌های « ساکسونی سفلی»، « شلسویگ-هولشتاین»، «برمن» و «هامبورگ» را تحت تاثیر قرار داد و سفرهای با قطار از آلمان به دانمارک و هلند را نیز با اخلال روبرو کرد.

این اتفاق در حالی رخ داد که قرار است روز یکشنبه ایالت ساکسونی سفلی شاهد یک انتخابات ایالتی باشد که بر اساس نظرسنجی ‌ها می‌تواند منجر به حفظ قدرت سوسیال دموکرات‌ها و افزایش دوبرابری آرای حزب سبز‌ها شود./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟