تیم ملی کوهنوردی فردا عازم مسابقات جهانی می‌شود


تیم ملی کوهنوردی فردا عازم مسابقات جهانی می‌شود

دبیر فدراسیون کوهنوردی از اعزام تیم ملی کوهنوردی کشورمان به مسابقات آسیایی در کره‌جنوبی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، جلسه مجمع انتخاباتی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قزوین امروز با حضور حسین مقدم دبیر فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی، عباس علایی‌مقدم، قهرمانان و پیشکسوتان رشته کوهنوردی استان قزوین در سالن جلسات اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین برگزار شد.

دبیر فدراسیون کوهنوردی در این مجمع انتخاباتی با بیان اینکه توسعه کوهنوردی حرفه‌ای و همگانی جزو سیاست‌های اصلی این فدراسیون است، اظهار داشت: در حال حاضر درگاه آموزشی این فدراسیون فعال شده و 136 هزار کوهنورد ایرانی تحت آموزش‌های حرفه‌ای قرار گرفته‌اند که یکی از موارد این آموزش‌ها حفظ ایمنی در صعود به قله‌های کوهستانی و صعب‌العبور است.

حسین مقدم با بیان اینکه فدراسیون کوهنوردی 40 هزار عضو فعال دارد، اضافه کرد: با توجه به جمعیت بالای کوهنوردان و علاقه‌مندان به رشته‌های کوهنوردی و یخ‌نوردی در کشور از هیئت‌های استانی انتظار داریم که بحث آموزش و توانمندسازی کوهنوردان را در دستور کار قرار دهند و همچنین از ظرفیت کوهنوردان برای درآمدزایی بهره بگیرند.

وی باشگاه‌ها را اهرم اصلی کار حرفه‌ای و درآمدزایی در حوزه ورزش دانست و گفت: بنابراین هیئت‌های استانی باید از فضای کار آماتور فاصله گرفته و به سمت ایجاد باشگاه‌های کوهنوردی حرکت کنند. چرا که اگر باشگاه نداشته باشیم، در حوزه درآمدزایی و توسعه فعالیت‌های کوهنوردی به مشکل برخواهیم خورد. در ضمن باشگاه‌های موجود باید تقویت شده و به سمت حرفه‌ای شدن بروند.

مقدم افزود: فدراسیون کوهنوردی به دنبال این است که با تمرکززدایی در فعالیت‌های فدراسیون نقش هیئت‌های ورزشی استان‌ها را در رشد ورزش کوهنوردی بیشتر کند و به همین خاطر نقش استان‌ها در برگزاری رقابت‌های معتبر ملی و بین‌المللی بیشتر خواهد شد.

دبیر فدراسیون کوهنوردی از اعزام تیم ملی کوهنوردی به مسابقات آسیایی از فردا خبر داد و گفت: این مسابقات در کشور کره‌‌جنوبی برگزار می‌شود و رضا علی‌پور قهرمان صخره‌نوردی جهان هم نماینده استان قزوین در این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

مقدم ادامه داد: با توجه به بزرگ‌ترین قهرمان صخره‌نوردی و یخ‌نوردی ایران و جهان از اهالی استان قزوین هستند، توقعات از ریاست جدید هیئت کوهنوردی استان قزوین بسیاربالاست و به همین خاطر مدیرکل ورزش و سایر مسئولان استانی باید به هیئت کوهنوردی برای تحقق اهداف خود در بخش‌های مختلف کمک کنند.

تکمیل خانه سنگ‌نوردی قزوین در اولویت هیئت کوهنوردی قرار گرفت

رئیس جدید هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قزوین هم در این جلسه از تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای رشد کوهنوردی در استان خبر داد و گفت:‌ تصمیم داریم برنامه‌های کوتاه‌مدت فصلی و سالیانه و همچنین برنامه‌ بلندمدت 4 ساله برای توسعه ورزش‌های کوهنوردی، صخره‌نوردی و یخ‌نوردی تدوین کنیم و در این حوزه پذیرای نظر همه ورزشکاران خواهیم بود.

شاهین اسعدی اضافه کرد: متأسفانه در سال‌های قبل به نقش مهم قهرمانان بزرگ استان قزوین در مدیریت هیئت کوهنوردی کم‌توجهی شد و به همین خاطر بنا داریم که این هیئت را با استفاده از مشارکت فعال قهرمانان و ورزشکاران اداره کنیم.

وی با اشاره به ضعف جدی زیرساخت‌های ورزشی در حوزه سنگ‌نوردی و یخ‌نوردی تصریح کرد: بنابراین مهمترین برنامه ما در بعد زیرساختی احداث و تکمیل خانه سنگ‌نوردی قزوین در شهرک مینودر است و در این حوزه به دنبال این هستیم که از توان بخش خصوصی و حامیان مالی برای تأمین اعتبارات تکمیل این خانه سنگ‌نوردی استفاده کنیم.

اسعدی با اشاره به وجود صنایع و کارخانجات بزرگ و ثروتمند در استان قزوین ادامه داد: باید از ظرفیت‌های صنایع استان قزوین برای توسعه باشگاه‌داری در حوزه کوهنوردی و ورزش‌‌های صعودی استفاده کنیم و در این زمینه باید از تجربیات باشگاه‌داری در سایر رشته‌های ورزشی الگوبرداری کنیم.

به گزارش تسنیم، در پایان این مجمع انتخاباتی شاهین اسعدی با کسب 15 رأی از اعضای مجمع انتخاباتی به مدت 4 سال به عنوان ریاست جدید هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان قزوین انتخاب شد.

انتهای پیام/ن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)