سقوط 11 هزار واحدی در بورس


سقوط 11 هزار واحدی در بورس

بورس در معاملات ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۱ با رشد ۱۱۶۳۹ واحدی به کار خود خاتمه داد. شاخص کل در پایان معاملات امروز روی کانال ۱ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۸۰ واحدی قرار گرفت.

براساس گمانه زنی‌ها حدود ۷۰ درصد بی‌اعتمادی سهامداران به بورس حاصل بلاتکلیفی موضوعات سیاسی کشور در مورد نتیجه مذاکرات و بلاتکلیفی برجام است و شاید بتوان گفت ۳۰ درصد آن حاصل مدیریت اشتباه مسئولان در این بازار است.

بورس معاملات اولین روز هفته را با ریزش آغاز کرد و این حجم از ریزش در میانه بازار به بیش از ۱ هزار واحد هم رسید. نمادهای بورسی شستا، کچاد، کگل، شپدیس و حکشتی با تاثیر منفی ریزش شاخص کل را شدیدتر کردند. طبق نظر کارشناسان بورس در حال حاضر شاخص کل در محدوده حساسی قرار گرفته است و عملاً به محدوده حمایتی معتبر خود نفوذ کرده است و ادامه این روند اصلاحی می تواند به معنای شکست این محدوده حمایتی تلقی شود.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد ولی در ادامه روند رشد بیشتر شد تا با سقوط ۵۶۲۸ واحدی به ۳۷۶ هزار و ۱۹ واحد رضایت دهد.

سقوط 11 هزار واحدی در بورس

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بیش از ۵ هزار واحدی به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۴۹,۰۲۴,۲۹۷.۶۹۵ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۲۱,۶۱۷.۹۶۸ میلیارد ریال و حجم معاملات ۴.۶۷۴ میلیارد سهم است.

        نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در معاملات امروز بپاس، فجهان، آریا، فرابورس، دماوند، دی و سمگا هستند.

        سقوط 11 هزار واحدی در بورس

        حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

        برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


        منتخب امروز

        بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


        فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !