وضعیت جوی کشور در روزهای آینده/ خنکی هوا در غرب و شمال غرب


وضعیت جوی کشور در روزهای آینده/ خنکی هوا در غرب و شمال غرب

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده در استان‌های واقع در شمال غرب، وزش باد و کاهش نسبی دما داریم و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این شرایط جوی در دامنه‌های جنوبی البرز و غرب کشور حاکم است.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در دو روز آینده در استان‌های واقع در شمال غرب، وزش باد و کاهش نسبی دما را داریم و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این شرایط جوی در دامنه‌های جنوبی البرز و غرب کشور حاکم است.

وی افزود: امروز و فردا در مناطقی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان و اردبیل رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقت داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا روند افزایش نسبی دما در سواحل شمالی کشور، شرق و شمال شرق پیش‌بینی می‌شود و در بقیه نقاط کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد:‌ روز سه‌شنبه ۱۹ مهر در ارتفاعات شمال غرب کشور افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین با نفوذ جریانات شمالی روی خزر وزش باد و بارش در استان‌های ساحلی خزر و شرق اردبیل آغاز می‌شود که وزش باد شمالی همراه با کاهش نسبی دما در سواحل خزر است.

وی افزود: روز چهارشنبه ۲۰ مهر در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، گلستان و خراسان شمالی بارش باران و وزش باد داریم. همچنین پنج‌شنبه در شرق اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش‌ها ادامه دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبح‌گاهی، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۹ و ۱۷ درجه خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۰ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور