تخلیه 37 هزار تن رسوب از کانال و مسیل‌های شمال تهران


تخلیه 37 هزار تن رسوب از کانال و مسیل‌های شمال تهران

شهردار منطقه یک گفت: با تخلیه ۳۷ هزار تن رسوب از کانال و مسیل های شمال تهران در ۹ ماهه گذشته، منطقه یک آماده بارش های پاییزی شد.

حمید رضا حاجوی در جلسه نظارت ستادی عملکرد معاونت خدمات شهری و محیط زیست که با حضور معاونان، شهرداران نواحی ۱۰ گانه و دیگر مدیران شهری این شهرداری برگزار شد، از آمادگی منطقه یک برای بارش‌های پاییزی با تخلیه ۳۷ هزار تن رسوب از کانال و مسیل‌های شمال تهران طی ۹ ماهه گذشته خبر داد و گفت: در ۱۰ سال گذشته بیشترین میزان رسوب برداری در سال از مسیل‌ها و آبراهه‌های شمال تهران ۳۲ هزار تن بوده و امسال با فعالیت شبانه روزی و مستمر نیروهای خدمات شهری در ۹ ماهه اخیر، این مقدار به ۳۷ هزار تن رسیده و تا پایان سال افزایش خواهد یافت.

شهردار منطقه یک افزود: قنوات، شریان‌ها و آبراهه‌های شمال تهران یک شهر زیرزمینی هستند که افزایش گنجایش آب در این مسیل‌ها با رسوب برداری‌های مستمر و شبانه روزی ضامن امنیت شهروندان به هنگام بارش‌ها خواهد بود.

وی گفت: برای خدمات رسانی بهینه به شهروندان باید در حوزه مسیل‌ها از نگاه سنتی فاصله بگیریم و این موضوع را فراگیر تر ببینیم.

حاجوی تهیه نقشه‌های GIS از سر شاخه‌های اصلی و مسیر قنوات را لازمه حفظ و ایمن سازی مسیر قنوات دانست و بر اهتمام ویژه شهرداران نواحی به شناسایی این سرشاخه‌ها و بررسی مسیر آن‌ها از نظر موانع و روان سازی جریان آب تاکید کرد.

وی تصریح کرد: یک لایه از نقشه GIS قنوات در معاونت شهرسازی باید ملاک عمل قرار گیرد تا هر گونه مجوز ساخت و ساز منوط بر بررسی‌های لازم جهت جلوگیری از تخریب قنوات و مسیر آبراهه‌ها باشد.

حاجوی سامانه اعلام و هشدار سیل را از دیگر موارد مورد توجه در شمال تهران دانست و گفت: این سامانه با نصب بر روی حوضچه‌ها، مسیل و کانال‌ها به صورت شبانه روزی مانیتورینگ و رصد شود تا هر گونه وضعیت جوی و خطر سازی قبل از وقوع، اعلام و ساماندهی شود..

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...