مردم ولایت مدار شیراز در برگزاری مسابقات کشوری «مدهامتان» سنگ تمام گذاشتند


مردم ولایت مدار شیراز در برگزاری مسابقات کشوری «مدهامتان» سنگ تمام گذاشتند

حجت الاسلام خداداده گفت: از مردم ولایت مدار شیراز که انصافا در برگزاری مسابقات کشوری «مدهامتان» و حوزه های قرآنی سنگ تمام می گذارند، تشکر داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام کمال الدین خداداده، امروز پنج شنبه (14 مهر) در مراسم اختتامیه مدهامتان که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، گفت: از مردم ولایت مدار شیراز که انصافا در برگزاری مسابقات کشوری «مدهامتان» و حوزه های قرآنی سنگ تمام می گذارند، تشکر داریم.

رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: وقتی نام شیراز می آید، شیراز را به دروازه «قرآن» و حضرت شاهچراغ (ع) را به کتابت وحی و خواجه شیراز را به نام حافظ قرآن می شناسیم و چهره های شاخص فرهنگی و مذهبی شیراز در راه قرآن اهتمام داشته اند.

مدیر عامل خبرگزاری شبستان اضافه کرد: سعدی شیرازی هم با قرآن انس داشته است و در نوشتار خود همواره از قرآن بهره برده است و او اولین فردی بود که آثارش به زبان های اروپایی ترجمه شد به گونه ای که یی از کشیشان مسیحی وقتی آثار ترجمه شده وی را خواند فکر می کرد این مطالب مربوط به پیامبران بنی اسرائیل است.

وی اضافه کرد: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد به این سمت می رود که برگزاری کرسی های تفسیر و کارگاه های قرآنی را در دستور کار قرار دهد.

حجت الاسلام خداداده تصریح کرد: از تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، ستاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس و سایر نهادهای فرهنگی و مذهبی و ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس و ... برای برگزاری مسابقات کشوری «مدهامتان» تشکر داریم و از سال آینده به این مسابقات با یک نگاه تحولی ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد: محوریت قرآن در مسجد است و مسجد برای قرآن است و امیدواریم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه قرآن اقدامات و رویدادهای بهتری را رقم بزنیم.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس