مشاوره حقوقی از وکیل دیوان عدالت اداری


مشاوره حقوقی از وکیل دیوان عدالت اداری

برای دریافت مشاوره برای دیوان عدالت اداری می توانید با مجموعه گروه وکلای دیوان عدالت اداری تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، دیوان عدالت اداری وظیفه دارد به شکایات و اعتراضات مردم نسبت به تصمیم گیری ها و اقدامات نهادها و سازمان‌های دولتی، آئین نامه‌های دولتی و همچنین مأمورین واحدهای دولتی رسیدگی نماید. قوانین دیوان عدالت اداری به کل با دادگاه‌های عمومی و انقلاب تفاوت دارد و شیوه رسیدگی به امور نیز با سایر دادگاه‌ها فرق می‌کند. در واقع مقررات حاکم بر دیوان عدالت اداری پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و مردم عادی اطلاعاتی از این قوانین ندارند. دریافت مشاوره قضائی در این زمینه می‌تواند برای افراد مفید باشد و موجب افزایش دقت در تنظیم شکایت یا دفاعیه در دیوان عدالت اداری خواهد شد.

مشاوره قضائی دیوان عدالت اداری در چه مواردی ارائه می‌شود؟

تماس با وکیل دیوان عدالت اداری در تهران بهترین روش برای دریافت مشاوره قضائی است. وکیل متخصص در این زمینه به دلیل آشنایی با کلیه مقررات دولتی و آرا صادره در این قبیل دعاوی، می‌تواند به موکل خود در گرفتن بهترین نتیجه کمک کند. به طور کلی مشاوره تلفنی دیوان عدالت در موارد زیر ارائه می‌شود:

رسیدگی به شکایات

رسیدگی به تصمیمات

تجدید نظر آرا ارگان‌های اداری

رسیدگی به شکایات

ارائه مشاوره در زمینه رسیدگی به شکایات و اعتراضات اشخاص نسبت به اقدامات و تصمیمات ارگان‌های دولتی از جمله شهرداری‌ها، وزارتخانه‌ها، سازمان‌های تأمین اجتماعی، شرکت‌ها، ارگان‌ها و نهادهای انقلابی و مؤسسات وابسته به آنها.

رسیدگی به تصمیمات

ارائه مشاوره در زمینه تصمیمات و اقدامات مأمورین واحدهای ذکر شده در بند بالایی. در صورتی که افراد به هر یک از موارد فوق الذکر شکایت دارند و در فرآیند تشکیل پرونده به سر می‌برند، می‌توانند با دیوان عدالت اداری تماس بگیرند.

تجدید نظر آرا ارگان‌های اداری

رسیدگی به شکایت‌ها و تجدید نظر در تصمیمات در کمیسیون‌هایی از جمله کمیسیون‌های مالیاتی، هیئت‌های حل اختلاف کارگران و کارفرمایان.

چرا باید در دیوان عدالت اداری مشاوره حقوقی دریافت کنیم؟

در دیوان عدالت اداری قاضی تمام شکایت‌ها را به صورت غیر حضوری بررسی و رسیدگی می‌کند. از آن جایی که امکان مراجعه حضوری به دیوان عدالت اداری برای ارائه شکایت وجود ندارد، افراد باید یک شکایت نامه دقیق و مستدل تنظیم کنند. از طرفی اکثر پرونده‌هایی که بدون گرفتن مشاوره حقوقی از دیوان عدالت اداری برای پیگیری ارائه شده اند، بی ثمر مانده و موفق نشده اند. از این رو نتیجه می‌گیریم که برای موفقیت در پرونده‌های مربوط به دیوان عدالت اداری، لازم است که از مشاوره‌های قضائی این نهاد بهره مند شویم. مشاوره حقوقی دیوان عدالت به دلیل تسلط بر قوانین به روز و داشتن سال‌ها تجربه در پرونده‌های دیوان، به عنوان برگ برنده‌ای برای افراد جهت رسیدن به حقوقشان خواهد بود. مشاوره حقوقی دیوان عدالت اداری با بررسی مدارک و اسناد ارائه شده و گوش دادن به توضیحات مراجعان، راه حل های کارگشا را بنا به شرایط افراد به آنها ارائه می‌دهد.

آیا می‌توان تنها با مشاوره تلفنی دیوان عدالت اداری در پرونده به موفقیت رسید یا حضور وکیل لازم است؟

در سال‌های اخیر با توجه به اینترنتی شدن مراحل تنظیم شکایت در دیوان عدالت اداری، گرفتن مشاوره حقوقی دیوان از وکیل، تنها راه افزایش احتمال موفقیت افراد در پرونده‌های مربوطه و تسریع در روند پیگیری خواهد بود. افرادی که قصد شکایت در دیوان عدالت اداری را دارند، بهتر است قبل از ارائه شکایت به این سازمان، مدارک و ادله مربوط به پرونده خود را با مشاوره حقوقی دیوان عدالت در میان بگذارند. به این دلیل که ممکن است پرونده آنها از آن دسته‌هایی باشد که از ابتدا مشخص است که به جایی نخواهد رسید.

برخی پرونده‌ها نیز ممکن است به مهارت خاصی نیاز داشته باشند که هر وکیلی نتواند از عهده آن برآید. به همین دلیل در بعضی از پرونده‌ها حضور وکیل الزامی است. به طور کلی دریافت مشاوره دیوان عدالت اداری قبل از تنظیم شکایت، به افراد در بررسی و ارائه شکایت و همچنین آشنایی با مقررات دیوان کمک می‌کند. افراد می‌توانند علاوه بر مشاوره تلفنی از مشاوره آنلاین هم در دیوان عدالت اداری بهره مند شوند.

کدام وکیل‌ها می‌توانند در مورد دعاوی موجود در دیوان عدالت اداری مشاوره قضائی بدهند؟

وکلای دادگستری به دلیل تسلط و آگاهی بیشتر نسبت به قوانین و مقررات و همچنین به روز بودن در زمینه مقررات، بهترین مشاوران در مسائل حقوقی به شمار می‌روند. به دلیل این که در دیوان عدالت اداری شکایت‌های انبوهی وجود دارد، وکیل شکایت در دیوان باید خطا و اشتباه کم‌تری نسبت به سایر وکیلان داشته باشد. به طور کلی دیوان عدالت اداری برای گرفتن وکالت متقاضیان، تنها وکلای پایه یک را تائید کرده و نسبت به وکلای پایه دو و یا کارآموزان، هیچ تعهدی نخواهد داشت. مشاوره حقوقی در دیوان عدالت اداری هم می‌تواند در دعاوی موجود در دیوان عدالت، به متقاضیان راهنمایی‌هایی ارائه دهد.

افراد برای تنظیم شکایت قبل از هر کاری باید ببینند شکایتی که تنظیم کرده اند در صلاحیت دیوان عدالت اداری است یا خیر. چنان چه نهادهای دولتی در خدمت رسانی به مردم دچار تخلف شوند، در دیوان عدالت اداری مورد رسیدگی قرار گرفته و قضاوت می‌شوند. از آن جایی که تنظیم شکایت و اقدامات لازم در مورد آن، در سطح آگاهی مردم نمی‌باشد و نیاز به فرد متخصص دارد، از این رو بهره مندی از وکیل متخصص دیوان عدالت اداری که در امور مربوط به دیوان عدالت تجربه کافی را دارد، از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای دریافت مشاوره برای دیوان عدالت اداری می‌توانید با مجموعه گروه وکلای دیوان عدالت اداری تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی