جزئیات تازه از درگیری در زندان لاکان/ تعدادی از مجروحان فوت کردند


جزئیات تازه از درگیری در زندان لاکان/ تعدادی از مجروحان فوت کردند

دادستان مرکز گیلان بدون اعلام آمار دقیقی، اعلام کرد: متأسفانه با توجه به قطعی برق به جهت تخریب تأسیسات توسط آشوب گران و ممانعت از خدمات رسانی به مجروحان توسط زندانیان، برخی از مجروحان فوت نموده و مابقی جهت مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

دادستان مرکز گیلان با اشاره به درگیری در یکی از بند‌های زندان لاکان رشت گفت: به دلیل ممانعت از خدمات رسانی به مجروحان توسط زندانیان، برخی از مجروحان فوت کرده اند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری گیلان، سید مهدی فلاح میری با اشاره به اینکه تعدادی از زندانیان بند ۸ زندان لاکان رشت که محکوم به قصاص قتل عمد هستند بر اثر اختلافات شخصی با هم درگیر شدند، ادامه داد: با بالا گرفتن درگیری این افراد، منازعه و دعوا به راهروی زندان کشیده شد و با پیوستن تعداد دیگری از زندانیان، فضای این بخش از زندان رشت متشنج شد.

‌وی با بیان اینکه در این ناآرامی، تعدادی از زندانیان تأسیسات موجود در راهرو و سالن زندان را تخریب کردند، اظهار داشت: در پی این واقعه پلیس در محل حاضر شد و برای آرام و پراکنده کردن زندانیان از گاز اشک آور استفاده کرد.

دادستان مرکز گیلان اضافه کرد: متأسفانه با توجه به قطعی برق به جهت تخریب تأسیسات توسط آشوب گران و ممانعت از خدمات رسانی به مجروحان توسط زندانیان، برخی از مجروحان فوت نموده و مابقی جهت مداوا به بیمارستان منتقل شدند.در حال حاضر با تلاش مأمورین و مسئولین زندان وضعیت زندان عادی شده و فعالیت‌های روزمره زندانیان ادامه دارد.

شایعه فرار زندانیان صحت ندارد

دیروز نیز خبرگزاری میزان نوشته بود: خبری مبنی بر درگیری در بین زندانیان زندان لاکان رشت در فضای مجازی منتشر شد. با پیگیری های خبرگزاری میزان از سازمان زندان‌های کشور مشخص شد عصر امروز بین چند زندانی زندان لاکان رشت درگیری به دلیل مسائل شخصی رخ داد که به دلیل بالا گرفتن درگیری با ورود نیروی انتظامی این درگیری خاتمه پیدا کرد.

تعدادی از زندانیان بند ۸ زندان لاکان رشت که محکوم به قصاص قتل عمد هستند بر اثر اختلافات شخصی با هم درگیر شدند که با بالا گرفتن درگیری این افراد، منازعه و دعوا به راهروی زندان کشیده شد و با پیوستن تعداد دیگری از زندانیان، فضای این بخش از زندان رشت به صورت موقت و محدود متشنج شد. طبق پیگیری ها شایعه فرار چند زندانی در این درگیری از زندان لاکان رشت به هیچ وجه صحت ندارد و در حال حاضر در این زندان آرامش برقرار است و مشکلی امنیتی وجود ندارد. این درگیری ارتباطی با اغتشاشات اخیر نداشته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان هم در همین راستا و در گفت‌وگو با میزان گفت: امروز در بند زندانیان محکوم به قصاص و زندانیانی که محکومیت های سنگین دارند بر اساس اختلافات قبلی در گیری فیزیکی محدودی به وجود آمد.

فلاح میری در ادامه با اشاره به این که تمامی این اتفاقات در ظرف چند دقیقه تا اطلاع و حضور ماموران زندان رخ داد، گفت: با رسیدن ماموران شرایط زندان به حالت عادی بازگشت و در حال حاضر هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 10 فروردین + فیلم