بررسی چگونگی حل مشکل تأمین منابع مالی خط مترو پرند


بررسی چگونگی حل مشکل تأمین منابع مالی خط مترو پرند

نشست بررسی آخرین وضعیت واگذاری ۲۷ هکتار از اراضی شهر پرند جهت تأمین منابع مالی کارهای باقی‌مانده خط مترو این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرو طولانی شدن روند واگذاری بخشی از اراضی شهر جدید پرند به پیمانکاران ساخت و تکمیل خط مترو این شهر، نشستی در محل ساختمان استانداری تهران برگزار و مقرر شد تا رفع کامل این مشکل، موضوع در جلسات مرتب هفتگی پیگیری شود.

نشست بررسی آخرین وضعیت واگذاری ۲۷ هکتار از اراضی شهر پرند جهت تأمین منابع مالی کارهای باقی‌مانده خط مترو این شهر، با حضور عابد ملکی معاون عمرانی استاندار تهران، صیادی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند، شهردار این شهر، مدیران ارشد شرکت‌های پیمانکار برگزار شد.

از شرکت مترو تهران به عنوان مجری طرح نیز محسن هرمزی معاون فنی و مهندسی شرکت و سیدقوام‌الدین حسینی سرپرست مجری خط مترو فرودگاه امام خمینی (ره) و شهر جدید پرند در جلسه حاضر بودند.

در پایان این نشست مقرر شد ضمن تعیین قیمت کارشناسی نهایی زمین‌ها بدون لحاظ هزینه آماده سازی که مورد قبول طرفین قرار گیرد (شرکت عمران شهر جدید پرند و پیمانکاران) و تهیه صورتجلسه مربوط به نحوه و همچنین زمان قطعی واگذاری اراضی مورد نظر، در تأمین منابع مالی پروژه تسریع شود. این در حالی است که پیشتر قرار بود اسفندماه سال ۱۴۰۰ اراضی تعیین شده در شهر پرند به صورت یکجا واگذار شود.

یا معادل نقدی آن در اختیار ایشان قرار گیرد تا فرآیند ثبت سفارش، خرید، حمل و نصب تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی خط مترو شهر پرند در بهترین زمان ممکن محقق شود؛ با این حال عملاً هیچ قطعه زمینی تاکنون به پیمانکار تحویل‌داده نشده که همین امر باعث بروز مشکلاتی در خرید و تهیه تجهیزات شده است. ادامه روند فعلی، حتی امکان عدم بهره‌برداری از مترو این شهر پرجمعیت در سال جاری را قوت خواهد بخشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...