مبادلات تجاری ایران و آمریکا 28 درصد رشد کرد


مبادلات تجاری ایران و آمریکا 28 درصد رشد کرد

مبادلات تجاری ایران و آمریکا در هشت ماه نخست سال میلادی ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۸درصد رشد داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مبادلات تجاری ایران و آمریکا افزایش یافت.

به نقل از ایرنا، دفتر آمار آمریکا در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و آمریکا در ۸ ماه نخست سال ۲۰۲۲ به ۳۳میلیون دلار رسیده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸درصد افزایش داشته است. در ماه‌های ژانویه تا اوت سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۲۵.۷میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

بر اساس این گزارش در ۸ ماه نخست ۲۰۲۲ حجم صادرات آمریکا به ایران رشد ۱۱درصدی داشته است. در ۸ ماهه نخست سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۲۵.۱میلیون دلار کالا از آمریکا به ایران صادر شده بود که این رقم در مدت مشابه امسال به ۲۷.۹میلیون دلار افزایش یافته است.

واردات این کشور از ایران در ۸ ماهه نخست امسال رشد ۸.۵ برابری داشته و به ۵.۱میلیون دلار رسیده است. آمریکا در ۸ ماهه نخست سال قبل تنها ۰.۶میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

میزان تجارت ایران و آمریکا در مقایسه با کل مبادلات تجاری دو کشور با جهان رقم قابل توجهی نیست. ایران در بین مقاصد صادراتی آمریکا در ۸ ماهه ۲۰۲۲ رتبه ۱۷۶ و در بین منابع تأمین کالاهای وارداتی این کشور رتبه ۱۸۴ را به خود اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش آمریکا در ماه اوت امسال ۳.۷میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۰.۱میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده است. این کشور در اوت سال قبل ۲.۶میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۰.۲میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری