تمجید روسیه از اوپک پلاس برای مقابله با هرج‌ومرج آمریکا


تمجید روسیه از اوپک پلاس برای مقابله با هرج‌ومرج آمریکا

کرملین از اوپک پلاس برای موافقت با کاهش تولید و تقابل موفقیت آمیز در برابر هرج و مرجی که آمریکا در بازارهای انرژی جهانی ایجاد کرده است، تمجید کرد.

تمجید روسیه از اوپک پلاس برای مقابله با هرج‌ومرج آمریکا

به گزارش ایران اکونومیست، تصمیم اوپک پلاس برای کاهش چشمگیر تولید نفت با وجود مخالفت شدید آمریکا، روابط میان کاخ سفید و حکومت عربستان سعودی را تیره کرده است. کاخ سفید تلاش زیادی کرد تا از کاهش تولید جلوگیری کند. بایدن به دنبال جلوگیری از افزایش قیمت بنزین آمریکا پیش از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره در نوامبر است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: چنین همکاری متوازن، باملاحظه و برنامه ریزی شده کشورهایی که مواضع مسئولانه ای در اوپک اتخاد می‌کنند در مقابل اقدامات آمریکا، خیلی خوب بود.

طبق گزارش خبرگزاریهای روسی، پسکوف اظهار کرد: این اقدام حداقل هرج و مرجی که آمریکایی‌ها عامل آن بودند را اصلاح می‌کند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا اظهار کرده است ‌تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، برای اقتصاد جهانی به خصوص بازارهای نوظهور، نابخردانه و بی‌فایده است.

بر اساس گزارش رویترز، پسکوف گفت: آمریکا آرامش خود را در برابر تصمیم اوپک از دست داده و تلاش می‌کند حجم بیشتری نفت از ذخایر استراتژیک خود را روانه بازار کند. آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند با استفاده از ذخایر استراتژیک خود، نفت بیشتری را وارد بازار کرده و بازار را دستکاری کنند. چنین بازی، به اتفاق خوبی منجر نمی‌شود.

ناظران بازار نفت می‌گویند بر مبنای محاسبات انجام گرفته و جدیدترین آمار تولید اوپک پلاس، روسیه در واقع بیشترین منفعت را از تصمیم اخیر اوپک پلاس می‌برد. مسکو نیازی نخواهد داشت تولید خود را حتی یک بشکه نفت کاهش دهد زیرا این کشور در حال حاضر بسیار پایین‌تر از هدف توافق شده، تولید می‌کند و همزمان از قیمت بالاتر نفت که نتیجه محدودیت عرضه تولیدکنندگان اوپک بوده است، سود می‌برد. تحت توافق اخیر اوپک پلاس، روسیه تولید خود را به ۱۰.۵ میلیون بشکه در روز کاهش می دهد که در واقع ۰.۶ میلیون بشکه بالاتر از تولید فعلی این کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل