بدترین اشتباهات هنگام خرید گوشی موبایل


بدترین اشتباهات هنگام خرید گوشی موبایل

در اینجا قصد داریم به دو مورد از بدترین اشتباهات هنگام خرید یک گوشی هوشمند اشاره کنیم.

به گزارش مشرق، خرید یک گوشی هوشمند تصمیمی بسیار مهم و جدی است. به همین جهت هنگام انجام این کار باید با نهایت دقت و توجه تمامی جوانب امر را در نظر گرفت. امروز قصد داریم به یکی از مهم‌ترین اشتباهات هنگام خرید گوشی هوشمند اشاره کنیم که بسیاری افراد با هدف پرداخت هزینه کمتر مرتکب شده و معمولا از انجام آن پشیمان می‌شوند: عدم توجه به حافظه داخلی گوشی!

به طور خلاصه، انتخاب یک گوشی هوشمند با حافظه کمتر صرفا با هدف پرداخت هزینه کمتر، اشتباهی بزرگ است که چند ماه پس از خرید متوجه آن خواهید شد؛ یعنی زمانی که حافظه داخلی گوشی شما پر شده و مجبور به حذف محتوای مختلف می‌شوید.

چرا عدم توجه به حافظه گوشی هوشمند یکی از بزرگترین اشتباهات هنگام خرید است؟

پیش از پاسخ دادن به این سوال، بیایید ابتدا به این سوال بپردازیم که چقدر حافظه برای یک گوشی هوشمند کافی‌ست؟

پاسخ دادن به این سوال، کار چندان ساده‌ای نیست! چرا که با پیشرفت تکنولوژی و قابلیت‌های مختلف گوشی‌های هوشمند، نیاز کاربران به فضای ذخیره‌سازی هر سال در حال افزایش است. به همین جهت پاسخی که یک کاربر در سال ۲۰۱۵ به این سوال می‌داد، ممکن است اکنون مسخره به نظر برسد.

اگر به دنبال یک گوشی برای استفاده بلندمدت هستید، احتمالا باید محصولی با ظرفیت ۱۲۸ گیگ را خریداری کنید. اما اگر به دنبال گزینه‌های ارزان‌تر می‌گردید، طبیعتا گوشی‌های با حافظه ۳۲ یا ۶۴ گیگ برایتان مناسب‌تر خواهند بود.

در این میان حافظه ۶۴ گیگابایت با این که به هیچ عنوان برای بسیاری کاربران عادی کافی نیست؛ اما برای بسیاری افراد گزینه‌ای قابل قبول است. این حافظه تا چند سال پیش پاسخگوی نیاز اکثر کاربران بود. با این حال، سنگین‌تر شدن برنامه‌ها و بالاتر رفتن کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند به تدریج باعث شد که ۶۴ گیگابایت فضای کمی برای بسیاری افراد به شمار رود.

بنابراین حافظه ۱۲۸ گیگ بهترین ظرفیت برای خرید یک گوشی است. این حجم حافظه باعث می‌شود که با هر نوع استفاده‌ای با مشکل کمبود حافظه روبرو نشوید. گوشی های با حافظه ۱۲۸ گیگابایت می‌توانند هزاران عکس، صدها برنامه و حجم بسیار زیادی فایل‌های مختلف را بدون نگرانی ذخیره کنند. البته با گذشت مدتی، این گوشی‌ها هم نیاز به خالی کردن حافظه خواهند داشت. با این وجود، نیازی نیست هر روز نگران کمبود حافظه گوشی خود باشید!

طبیعتا خرید یک گوشی با ظرفیت ۱۲۸ گیگ کمی گران‌تر از محصولات با حافظه پایین‌تر تمام خواهد شد. با این وجود، به جای این که در هنگام خرید به فکر کم کردن هزینه‌ها باشید، به کمی بعد فکر کنید؛ یعنی زمانی که حافظه گوشی پر شده و مجبور به حذف عکس‌ها و اسناد مورد علاقه‌تان شده‌اید. همچنین باید به این نکته هم دقت کنید که اختلاف قیمت نسخه‌های ۱۲۸ گیگ با ۶۴ گیگ در گوشی‌های میان رده چندان زیاد نیست.

به عنوان مثال، نسخه ۶۴ گیگابایتی از گوشی ردمی ۱۰A قیمتی ۱۳۸ دلاری دارد؛ در حالی که برای خرید نسخه ۱۲۸ گیگابایت از آن تنها لازم است ۱۴ دلار اضافی پرداخت کرد.

در این زمینه، یکی دیگر از اشتباهات بزرگ در هنگام خرید یک گوشی هوشمند، ارجحیت دادن دوربین یا صفحه نمایش بهتر به ظرفیت بیشتر حافظه داخلی است؛ چرا که صفحه نمایش با رزولوشن بالاتر یا دوربین قدرتمندتر از جمله قابلیت‌های انتخابی گوشی هستند که صرفا تجربه کاربری را ارتقا می‌دهند. از سوی دیگر حافظه داخلی یکی از نیازهای اساسی است که کارکرد گوشی بدون آن کاملا مختل خواهد شد.

به این ترتیب، خرید یک گوشی با حافظه بیشتر می‌تواند شما را از مشکلات بزرگ‌تر ناشی از کمبود حافظه رها کند!

اندازه و وزن یک گوشی فاکتورهای مهمی در خرید هستند

یکی دیگر از مواردی که به هنگام خرید گوشی هوشمند باید دقت فراوانی به آن داشت، اندازه و وزن محصول انتخابی است. بسیاری کاربران دست‌های کوچکی دارند و نمی‌توانند با گوشی‌هایی با صفحه نمایش‌های بزرگ کار کنند. همچنین وزن مناسب گوشی هم فاکتور تاثیرگذار دیگری در حین خرید است که عدم توجه به آن می‌تواند کاربری دستگاه را با مشکل روبرو کند.

برای مثال، پرچمداران سنگین وزنی نظیر مدل‌های پرو مکس از آیفون، مدل‌های اولترا از خانواده گلکسی اس سامسونگ و مدل‌های اولترای شیائومی از جمله گوشی‌هایی هستند که هنگام خرید باید به سنگین بودن آن‌ها توجه زیادی کنید. تمامی محصولات یاد شده وزنی بیش از ۲۲۵ گرم دارند و کوچک‌ترین آن‌ها ابعادی ۱۶۰.۷ در ۷۷.۶ در ۷.۹ میلیمتری دارد.

در این میان البته باید به برخی محصولات دیگر بازار هم اشاره کرد که ضمن ارائه صفحه نمایش‌های بزرگ و باتری‌های حجیم، چندان بزرگ و سنگین نیستند و تاثیر منفی چندانی بر روی تجربه کاربری نمی‌گذارند. این دسته گوشی‌ها برای افرادی که دست‌های کوچکی دارند گزینه‌های ایده‌آلی به شمار می‌روند. از آن گذشته، گوشی‌های کوچک‌تر راحت‌تر در جیب یا کیف جا شده و از این حیث مورد پسند بسیاری افراد قرار می‌گیرند.

منبع: گجت نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس