اختصاصی| استیضاح فاطمی امین تا آخر هفته اعلام وصول می‌شود


اختصاصی| استیضاح فاطمی امین تا آخر هفته اعلام وصول می‌شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس ضمن اعلام موضع مجلس درباره ورود خودروسازان در امر واردات خودرو، از اعلام وصول استیضاح وزیر صمت تا پایان هفته جاری خبر داد.

اختصاصی| استیضاح فاطمی امین تا آخر هفته اعلام وصول می‌شود

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «لطف الله سیاهکلی» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون دخالت خودروسازان در جریان واردات خودرو اظهار داشت: تعیین تکلیف شرکت‌های واجد شرایط، تنظیم بازار، افزایش تولید و حمایت از تولید جزو وظایف دولت است؛ لذا، دخالت خودروسازان در امر واردات خودرو، در شرایطی بلا مانع است که به تولید لطمه آن‌ها نخورد و یا این که انجام واردات همراه با انتقال فناوری باشد؛ در غیر این صورت، اگر هدف آن‌ها صرفا تجارت باشد، نمایندگان مجلس به این موضوع ورود می‌کنند.


عضو کمیسیون صنایع ضمن ابراز مخالفت با آیین نامه واردات خودرو، گفت: در حال حاضر دستورالعملی که وزارت صمت پیرامون واردات خودرو منتشر شده است مطابق با انتظار نمایندگان مجلس در تنظیم بازار خودرو، کاهش قیمت خودرو، انتقال فناوری و افزایش کیفیت نبوده است.


وی خاطر نشان کرد: وظیفه اصلی مجلس، نظارت بر اجرای قوانین است به همین خاطر اگر وزارت صمت در تحقق اهداف مهم واردات خودرو ناکام باشد، مجلس با تمام ظرفیت خود برای حل این مسئله ورود می‌کند.


سیاهکلی همچنین از به جریان افتادن مجدد استیضاح وزیر صمت در مجلس خبر داد و گفت: چند ماه پیش، مجلس برای تعیین تکلیف تفکیک وزارت صمت و احیای وزارت بازرگانی مهلت دو ماه‌ای را به دولت داد، اما متاسفانه دولت هیچ اقدامی را انجام نداد.


عضو کمیسیون صنایع تاکید کرد: با اتمام مهلت دولت، مجلس بنابر وظیفه خود، استیضاح وزیر صمت را به جریان می‌اندازد. به نظر می‌رسد که استیضاح وزیر صمت در روز‌های سه شنبه و یا چهارشنبه هفته جاری در صحن مجلس اعلام وصول شود.


پایان پیام//

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک