سردار کارگر: پایه اصلی جلوگیری از تحریف دفاع مقدس، اسناد مرتبط با آن‌هاست


سردار کارگر: پایه اصلی جلوگیری از تحریف دفاع مقدس، اسناد مرتبط با آن‌هاست

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: پایه اصلی جلوگیری از تحریف دفاع مقدس، اسناد مرتبط با آن‌هاست. ما می‌گوییم روایت باید مستند به اسناد و مدارک باشد. این روایت‌ها یا شفاهی یا در ابعاد و قالب‌های دیگر هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، تفاهم‌نامه همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه ۱۸ مهرماه) در راستای هم‌افزایی، تعامل و بهره‌مندی از ظرفیت‌های طرفین به امضای سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و علیرضا مختارپور رئیس کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران رسید.

سردار کارگر: پایه اصلی جلوگیری از تحریف دفاع مقدس، اسناد مرتبط با آن‌هاست

سردار علاماتی: آماده‌سازی ۱۰ میلیون سند علمی دفاع مقدس برای یادگاری نسل‌های آینده

در ابتدا این نشست، سردار غلامرضا علاماتی، رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع‌مقدس بیان داشت: ۱۷۰ هزار مصاحبه تاریخ شفاهی، تولید و انتشار ۴۰۰ کتاب تاریخ شفاهی، ساماندهی ۲۵ میلیون سند دفاع مقدس و ایجاد پشتوانه سندی ۶۸ پروژه ملی دفاع مقدس در این سازمان صورت گرفته است، این در حالی است که تفاهم‌نامه امروز در ادامه و استمرار همکاری‌هایی است که از سال‌های پیشین استمرار داشته است.

وی با تأکید بر اینکه طبق تفاهم‌نامه امروز آن چیز‌هایی که از دفاع مقدس به‌دست آورده‌ایم در اختیار نسل‌های آینده قرار خواهد گرفت، افزود:‌ امام خامنه‌ای در بیاناتشان بیان داشتند باید مردم طی ۱۰۰ تا ۲۰۰ سال آینده از گنجینه دفاع مقدس بهره‌مند شوند.

سردار علاماتی اظهار داشت: آن چیزی که می‌تواند معنویتی که رهبری به آن اشاره دارند را ماندگار کند همین اسناد به‌جا مانده است، بنابراین اگر بتوانیم این اسناد را خوب تنظیم، تالیف، توصیف، ساماندهی و شکل بدهیم، قطعاً بهره‌مندی از معنویت جنگ طی ۲۰۰ سال آینده قطعی خواهد بود.

سردار کارگر: پایه اصلی جلوگیری از تحریف دفاع مقدس، اسناد مرتبط با آن‌هاست

وی با اشاره به همکاری‌های مشترک گذشته سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس با مجموعه کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ادامه داد: طی این همکاری بیش از ۱۰ میلیون سند آماده‌سازی و منطبق بر قوانین بین‌المللی ساماندهی شده است تا به شکل علمی آن‌ها را به‌ یادگار بگذاریم.

جعفریان: دفاع مقدس اصلی‌ترین ابزار و دلیل وحدت جامعه ایرانی است

در ادامه محمدجواد جعفریان معاون اسناد کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: همه انسان‌ها با سند زاده می‌شوند و می‌میرند و ابزار مهم جهاد تبیین است، چون تاریخ قابل برگشت نیست و روایت صحیح در میان هجمه نواهاو ادعا‌های استکباری، مهم است.

وی دفاع مقدس را اصلی‌ترین ابزار و دلیل وحدت جامعه ایرانی دانست و افزود: دفاع مقدس
اولین جنگ معاصر ایرانیان است که مورد اجماع تمام ایرانیان قرار داشته است.

معاون اسناد کتابخانه با اعلام اینکه حجم عظیمی از اسناد دفاع مقدس از دستگاه‌های مختلف در مجموعه کتابخانه ملی مورد بهره‌برداری خواهد رسید، ابراز داشت: براساس این تفاهم‌نامه مراکز اسناد استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی فعالیت خواهند کرد و در زمینه بهره‌برداری دیجیتال از اسناد فعالیت خواهیم کرد.

سردار کارگر: پایه اصلی جلوگیری از تحریف دفاع مقدس، اسناد مرتبط با آن‌هاست

سردار کارگر: پایه اصلی جلوگیری از تحریف دفاع مقدس، اسناد مرتبط با آن‌هاست

سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه در استان و شهرهای مختلف کشور موزه و یادمان‌های متعددی در زمینه دفاع مقدس وجود دارد، بیانات رهبر انقلاب را معیاری برای فعالیت‌های سازمان متبوعش دانست و بیان داشت: پایه اصلی جلوگیری از تحریف دفاع مقدس، اسناد مرتبط با آن‌ها است. ما می‌گوییم روایت باید مستند به اسناد و مدارک باشد. این روایت‌ها یا شفاهی یا در ابعاد و قالب‌های دیگر هستند.

وی افزود: تاکنون کارهای بسیاری در زمینه دفاع مقدس انجام شده است، ولی باید کارهای بیشتری انجام شود. دفاع مقدس در فرمایش مقام معظم رهبری ۱۰۰ یا ۲۰۰ سال دیگر جای کار دارد. انتظاری که مقام معظم رهبری از ما دارند این است که باید روایت‌ها را طوری برای نسل جوان بیان کنیم که آنها نیز مانند ما درباره دفاع مقدس فکر کنند.

سردار کارگر با بیان اینکه اگر دفاع مقدس رقم نمی‌خورد معلوم نبود که چه وضعیتی داشتیم، اظهار داشت: اگر دفاع مقدس را به زبان هنرمندانه منتقل کنیم، معارف و ارزش‌های آن را می‌توانیم در آن‌ها مشاهده کنیم. امروزه امیدها بسیار بیشتر از مشکلات هستند. اما دشمنان نمی‌خواهند این را ببینند.

وی ادامه داد: ما باید ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس را با زبان خود جوانان بیان کنیم. هر نسل با نسل دیگر متفاوت است. دفاع‌مقدس متعلق به نیروهای مسلح نیست. فرماندهی جنگ با نظامیان است ولی پشتیبانی جنگ با مردم بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان خاطرنشان کرد: پیروز اصلی دفاع مقدس ایران مردم هستند و در انحصار قشر خاصی نیست. ما از مباحث جناحی در دفاع مقدس جلوگیری کردیم.

سردار کارگر: پایه اصلی جلوگیری از تحریف دفاع مقدس، اسناد مرتبط با آن‌هاست

به گزارش فارس،‌ این تفاهم‌نامه در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با حضور سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امیر سرتیپ نبی‌اله سهرابی جانشین رئیس این بنیاد، سردار غلامرضا علاماتی رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع‌مقدس، سردار محمدقاسم ناظر مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، علی‌اصغر جعفری معاون هماهنگ‌کننده و امور استان‌های این بنیاد، سردار سید مجید هاشمی‌دانا مدیر عامل خبرگزاری دفاع مقدس، سردار عباس بایرامی رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و علیرضا مختارپور رئیس کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران امضا شد.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا