اصولگرایان به میدان آمدند/ آقای گلپایگانی! ساکت باش


اصولگرایان به میدان آمدند/ آقای گلپایگانی! ساکت باش

اقتصادنیوز: انتقادات به اظهارات دبیر ستاد امر به معروف اینبار از اردوگاه اصولگرایان بلند شد و با ادبیاتی تند و صریح مواضع او را به باد انتقاد گرفتند و در پست ها و توئیت های مختلف از او خواستند ساکت شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از قرن نو، سیدمحمدصالح‌ هاشمی‌گلپایگانی، دبیر ستاد امر به معروف که به اظهارات تند و جنجالی خود معروف است، پس از فوت مهسا امینی، دختر 22 ساله اهل سقز کردستان و اعتراضات به گشت ارشاد، سکوت پیشه کرده بود اما در روز گذشته بالاخره به سکوت خود پایان داد و باز هم راهکار عجیبی را درباره بدحجابی ارائه کرد.

آقای گلپایگانی! چه کسی به شما اجازه داده مردم را از دسترسی به امکانات اجتماعی محروم کنی؟/ کاش سکوت می کردی تا فکر کنیم در افق محو شدی

او گفت: « چند میلیون راننده تاکسی‌ اینترنتی اگر بدانند که با سوار کردن فرد بی حجاب جریمه می‌شوند بالای ۵۰ درصد مشکل کشف حجاب در خودروها حل می‌شود و در این صورت ۴ میلیون آمر به معروف و ناهی از منکر بدون هرگونه تنشی خواهیم داشت.» این اظهارات در روزهایی که جامعه در تب و تاب اعتراضات مردم است به شدت جنجال ساز شد.

اصولگرایان به میدان آمدند/ آقای گلپایگانی! ساکت باش

انتقادات به اظهارات دبیر ستاد امر به معروف اینبار از اردوگاه اصولگرایان بلند شد و با ادبیاتی تند و صریح مواضع او را به باد انتقاد گرفتند و در پست ها و توئیت های مختلف از او خواستند ساکت شود.

مانند، محمد حسین پویانفر، مداح معروف اهل بیت که در توئیتی خطاب به دبیر ستاد امر به معروف، نوشت:« نفوذی شاخ و دم دارد آیا؟ چرا کسی دکمه این آقای بیشعور را نمی زند؟ دبیر ستاد امر به معروف ساکت شو.»

سید محمود رضوی، مشاور فرهنگی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس هم در واکنش به اظهارات جدید هاشمی گلپایگانی نوشت:« عدالت آن است که در کنار تذکر به هنرمندان و ورزشکاران بابت اتفاقات اخیر، دستگاه‌های امنیتی و قضائی با افرادی همچون آقای هاشمی گلپایگانی که اظهارات تحریک آمیز و بی‌مورد می کنند به سرعت و شدت برخورد نمایند. لعنت بر دهانی که بی موقع باز شود.»

مهدی عرفاتی، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت نیز در واکنش به اظهارات اخیر دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر در خصوص مقابله به بی حجابی، در اینستاگرام خود نوشت: بصیرت فقط در اعلام موضع نیست، گاهی در سکوت است! مواضع شما و امثال شما که عامل شکاف و دو دستگی مردم است، خود بزرگترین منکر است. لطفا خاموش!

مجتبی امینی، تهیه کننده سریال گاندو هم خواستار بررسی پرونده دبیر ستاد امر به معروف شد. او در توئیتی نوشت:« به عنوان یک دلسوز نظام و شهروند از دستگاه های اطلاعاتی کشور خواهشمندم پرونده و عقبه ی جناب آقای هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف را بررسی کنند، پروژه تولید نفرت و دوقطبی سازی مشهود است. رد پای خراب کاری و نفوذ دیده می شود.»

رشیدی‌کوچی نماینده مجلس هم با انتقاد از مواضع تند هاشمی گلپایگانی گفت: متاسفانه نان عده‌ای در بلوا و آشوب است، فرقی نمی‌کند که در کدام طرف باشند. نظام تا کِی قرار است به خاطر برخی افراد هزینه پرداخت کند؟

وی گفت: اگر مشکلی از مردم حل نمی‌کنیم حداقل سکوت کنیم. ای کاش عده‌ای در این شرایط به مرخصی اجباری می‌رفتند. در این شرایط سکوت خیلی‌ها بهترین کمک هم برای آرام شدن فضا و هم برای کمک به نظام و مردم است.

احسان صالحی، فعال رسانه‌ای نیز در واکنش به اظهارات جدید دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در توئیتی نوشت؛ چند روز پس از تأکید رهبرانقلاب بر اینکه بحث بر سر حجاب نیست، امروز ⁧ هاشمی گلپایگانی⁩ باز همان فایل را با راهکاری از جنس قرار دادن مردم مقابل هم باز کرد.

این موتور تولید نفرت که در ماههای اخیر به سود پروژه قطبی‌ساز دشمن پمپاژ کرد، طبیعی و صرفا از سر نادانی است؟ قرار نیست خاموش شود؟

اصولگرایان به میدان آمدند/ آقای گلپایگانی! ساکت باش

جنجال های گلپایگانی تمامی ندارد!

اما، این اولین بار نیست که دبیر ستاد امر به معروف چنین اظهاراتی را بیان می کند. از سوم خرداد 1400 که دبیری این ستاد به هاشمی گلپایگانی واگذار شد مواضع ستاد شکل کاملا متفاوتی به خود گرفت. به حدی که حتی به سانسور و حذف برخی سخنان رهبری در سایت ستاد نیز انجامید. موضوعی که محمدصالح مفتاح، قائم‌مقام سابق ستاد امربه معروف و نهی از منکر اعلام کرد.

مفتاح در این باره گفت: «آقای گلپایگانی دستور داد آن قسمت از سخنان رهبری که با سیاست ما همخوانی ندارد از سایت حذف شود! و گفتند حتی اگر نظر رهبری هم این باشد که امر به معروف در حوزه حجاب اولویت دهم است. ما می‌خواهیم به اولویت دهم بپردازیم! اولویت دهم رهبری برای ما اولویت یک است.»

زمان سکوت فرا نرسیده است؟

« اگر شخصی در معابر عمومی مثل مترو رعایت حجاب نکند؛ دوربین مترو از او عکس می‌گیرد و یک مبلغ اثرگذار جریمه می‌شود و جریمه برای او پست می‌شود. فناوری الان اجازه می‌دهد تصاویر با عکس کارت ملی تطبیق داده شود و بی‌حجاب‌ها شناسایی شوند.»، « بنده قائل به این هستم که وقتی مسائل جنسیتی را به محیط آموزشی کشاندن لطمه‌های علمی و روحی ایجاد می‌کند. مگر می‌شود در کلاس‌ها دیوار کشید اما چه اشکالی دارد وقتی مثلا در دانشگاه آزاد دو ساختمان دارد، در دفترچه کنکور امسال بنویسد یک دانشگاه فقط برای پسران و یکی فقط برای دختران. خانواده‌ها از تفکیک جنسیتی استقبال می‌کنند؛ خانواده‌ها محیط امن می‌خواهند.»، « وقتی بی حجابی وارد مغازه‌ای شد و صاحب مغازه به وی تذکری نداد و خدماتی ارائه کرد پلاک آن مغازه جریمه می‌شود. اگر فردی که کشف حجاب کرده اصرار بر دریافت خدمات کرد گشت ارشاد به حمایت از صاحب مغازه، آن فرد را جریمه می‌کند.»

این جملات از دیگر اظهارات جنجالی هاشمی گلپایگانی است که بارها با واکنش های منفی از سوی افکار عمومی و اهالی سیاست رو به رو شده است. اما، آیا بهتر نیست در روزهایی که جامعه در اوج تنش های اجتماعی قرار دارد، از اظهار و نظرهای تند پرهیز شود؟ شاید عصبانیت این روزهای اصولگرایان چاره ساز شود و جلوی برخی اظهارات تند و تیز گرفته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن