بنیان خانواده و نقش زنان در جوامع اسلامی، محرکی برای ایجاد وحدت است


حسینی اظهار داشت: بنیان خانواده و نقش زن در جوامع اسلامی می‌تواند محرکی برای ایجاد وحدت در این جوامع باشد، بنابراین ما می‌توانیم گسترش فرهنگ اتحاد را از بطن خانواده ها شروع کنیم.

بنیان خانواده و نقش زنان در جوامع اسلامی، محرکی برای ایجاد وحدت است
به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حلیمه حسینی، رئیس بنیاد آشیانه جوان در افغانستان در وبینار پنجم سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ضمن تبریک ولادت پیامبر(ص) اظهار کرد: بی شک رسیدن به اتحاد و همدلی آرزوی دیرینه و مطلوب همه جهان اسلام است، بدون اتحاد و بدون حمایت کشورهای اسلامی از یکدیگر وضعیت ناگواری در انتظار ما است و این حقیقتی بیش نیست.

وی افزود: متاسفانه امروز در جهان اسلام حقیقتی آزار دهنده در حال وقوع است و آن عدم اتحاد و عدم حمایت از یکدیگر و رسیدن به نقاط اشتراکی است که بتواند ما را به یک پتانسیل بین المللی تبدیل کند.

حسینی تصریح کرد: جهان اسلام نه تنها درگیر مشکلات و آشفتگی های درونی است بلکه عوامل بیرونی هم از صدر اسلام تاکنون درحال ضربه زدن به اسلام هستند؛ چراکه اقتدار اسلام در گرو این اتحاد است.

حسینی اذعان کرد: امروز بذر تفرقه و نفاق و تنازع آن‌چنان ریشه در جهان اسلام دوانده که مسلمانان از یکدیگر دور شده اند. در همین راستا همگان باید در مقابل این سد قدعلم کنند.

وی خاطر نشان کرد: ما زنان و مردان مسلمان باید در جامعه اسلامی در جهت همگرایی و هم صدایی حرکت کنیم و نقشه های شوم دشمن را خنثی سازیم. برای حل این مسئله باید اتاق فکرهایی تشکیل دهیم و با دقت عمل برنامه ریزی کنیم.

حسینی در همین خصوص ادامه داد: مسلما این همه دشمنی و تحولات یک شبه پدید نیامده و سالها پشت پرده آن کار شده است، همانند پدیده داعش که سالها برای هر نقطه جغرافیایی از سیطره اسلام برنامه خاصی چیده بودند.

وی اذعان کرد: بنیان خانواده و نقش زن در جوامع اسلامی می‌تواند محرکی برای ایجاد وحدت در جوامع اسلامی باشد، بنابراین ما می‌توانیم گسترش فرهنگ اتحاد را از بطن خانواده ها شروع کنیم.

حسینی تصریح کرد: زمانی می‌توانیم به اتحاد و همدلی برسیم که محور واحد، زبان، ادبیات مشترکی را برای همه مسلمانان جهان داشته باشیم، چه زبان و ادبیات مشترکی بهتر و فراتر از حبل متین و ریسمان الهی که همان قرآن، سنت و سیره نبوی(ص) است.

وی اذعان کرد: ما مسلمانان برای رسیدن به اتحاد و گذاشتن نقطه پایان بر تفرقه و تنازع نیاز داریم که رویکرد خود را نسبت به خانواده مسلمان، جامعه مسلمان و چگونگی رفتارمان را با جهان بر پایه وحدت و اتحاد بنا سازیم.

حسینی در پایان گفت: امیدواریم چنین نشست‌ها و گفت‌وگو هایی بتواند ما را برای رسیدن به یک برنامه علمیاتی حول محور وحدت کمک کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی