هنوز پولی از سوی کره به حساب ایران واریز نشده است / بهتر است کره بیش از این به روند بدعهدی خود ادامه ندهند


هنوز پولی از سوی کره به حساب ایران واریز نشده است / بهتر است کره بیش از این به روند بدعهدی خود ادامه ندهند

نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی در مجلس در مورد آزادسای پول‌های بلوکه شده ایران گفت: تا این لحظه هیچ اقدام عملی و عملیاتی رخ نداده است.

اقتصادآنلاین - پرستو بهرامی راد؛ عباس مقتدای خوراسگانی، نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی در خصوص آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران بیان کرد: تا این لحظه هیچ اقدام عملی و عملیاتی رخ نداده است. حرف زیاد گفته می‌شود و در ادوار مختلف وعده‌هایی داده شده است. اکنون نیز در این وعده‌ها گام‌های رو به جلویی را مشاهده می‎کنیم، اما تا زمانی که پول بلوکه شده ایران به حساب کشور واریز نشود، هیچ چیز را به عنوان موضوع عملیاتی نباید مطرح کنیم.

وی در ادامه مطرح کرد: در جلساتی که ما با وزیر امور خارجه و معاونین ایشان داشتیم، این نکته تاکید شد که حقوق ملت ایران در بالاترین سطح باید با سرعت از طرف‌های خارجی بازستانی شود و این حق مشروع ملت ایران است.

مقتدای گفت: کره‌ای‌ها و برخی کشورهای دیگر نشان داده‌‌اند در بحبوحه مسائل تنش‌آفرین و تنش‌زا متناسب با مسئولیت و وظیفه‌ای که داشته‌اند، عمل نکرده‌اند و این در حافظه تاریخی ملت ایران باقی می‌ماند. بنابراین بهتر است که بیش از این به روند بدعهدی خود ادامه ندهند و به سرعت پول‌های بلوکه شده ایران را که هیچ دلیل منطقی و قانونی برای نگهداری و بازداشت آن ندارند را بازگردانند.

این نماینده با اشاره به گمانه‌زنی‎ها در خصوص آزادسازی پول‌های بلوکه شده، گفت: آنچه که به عنوان برخی گمانه‌زنی‌ها گفته می‌شود، اگرچه نشان می‌دهد مذاکرات گام‌های رو به جلو داشته است، ولی واقعیت آن است که من به عنوان نماینده مجلس تا وقتی دولت تمام پول کشورم را دریافت نکند، همچنان مطالبه‌گر خواهم بود.

مقتدایی اعلام کرد که اگر پول‌های بلوکه شده ایران آزاد شود، بیانگر سه موضوع است و در ادامه گفت: نشانه اول این است که مذاکرات توانسته به نتیجه برسد و دستگاه سیاست خارجی و مسئولان بانک مرکزی به وظایف خودشان به خوبی عمل کرده‌اند. دومین نشانه این است که طرف‌های مقابل ما متوجه شده‌اند که هیچ مبنای حقوقی و قانونی برای بازداشت اموال ایران ندارند و به دنبال آن هستند که از پیگیری حقوقی بعدی ایران به نوعی جلوگیری کند.

در پایان این نماینده بیان کرد: نشانه سوم این است که طرف‌های مقابل ایران متوجه شده‌اند که ما در حفظ منافع ملت خودمان جدی هستیم و چاره‌ای جز آزادسازی اموال ما ندارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن