شورای عالی انقلاب فرهنگی به قم نگاه ویژه ای داشته باشد


شورای عالی انقلاب فرهنگی به قم نگاه ویژه ای داشته باشد

قم- مدیر حوزه‌های علمیه خواستار توجه ویژه شورای عالی انقلاب فرهنگی به استان قم شد و گفت: قم باید در سطح کلان کشور با نگاه ویژه ای همراه باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه در دیدار دبیر و جمعی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی که در دفتر مدیر حوزه برگزار شد، به برنامه و طرح‌های تحولی حوزه علمیه در دوره جدید اشاره کرد و افزود: در ابتدای کار دوره جدید مطالعه وسیعی در نسبت به مطالبات رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، بزرگان حوزه، جامعه و نظام به اجرا درآمد و بر اساس آن بررسی وضع موجود محقق شد و نهایتاً رسیدیم به تدوین اولین محورهای کاری، تدوین اسناد پایه و اجرایی کوتاه مدت و بلند مدت حوزه که از جمله می‌توان به؛ منشور روحانیت، سند چشم انداز، برنامه ۵ ساله، نظامات جامع و اسناد کلان حوزه و… اشاره کرد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار کرد: برنامه ۵ ساله حوزه امروز با ۴۲ مضمون، ۳۰۰ برنامه و هزار شاخص در حال انجام است که یکی خروجی آن، تفاهم نامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش می‌باشد که در ۳۷ محور در حال انجام می‌باشد، مدارس طرح امین، طلاب ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان، تعامل در گروه‌های علمیه ۱۳ گانه سازمان پژوهش و تدوین کتب درسی وزارت آموزش و پرورش، از جمله آن است.

مدیر حوزه‌های علمیه، در بخش دیگری از سخنان خود به کارهای انجام شده در دوره مدیریت جدید حوزه اشاره کرد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: اگر بخواهیم ۴ سال گذشته را ارزیابی کنیم، با حمایت رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام و بزرگان و با نگاه بلند مدیران استانی، شاهد تولید حجم انبوهی از منظومه فکری و سرمایه بزرگی در حوزه بوده ایم، باید از آنها تشکر و قدرانی کرد؛ با وجود همه ضعف‌ها برای اولین بار است که با حمایت همه بزرگان، حوزه از ۲۰ سند بلند مدت، برنامه ۵ ساله و ۲۰۰ طرح از مجموع ۹۰۰ طرح مهم برخوردار است و این حجم مهم، سرمایه‌ای است که در حوزه با تلاش‌های زیاد فراهم آمده است.

مدیر حوزه‌های علمیه، خاطرنشان کرد: طرح آمایش حوزه از جمله طرح‌هایی است که در آن از میان ۲۰۰ کارویژه روحانیت بر ۵۰ کارویژه اصلی تمرکز و در افق ۲۰ ساله هدفگذاری‌های عملیاتی برای تک تک این کارویژه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: حوزه‌های علمیه، امروز باید حوزه سرآمد و متناسب با روزگار جدید نظم پیدا کنند و به عبارتی باید گفت شناخت نیازهای امروز باید در حوزه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تهیه پژوهش‌های مورد نیاز نظام از دیگر برنامه‌هایی است که امسال در حوزه‌های علمیه در دستور کار قرار گرفته است گفت: تاکنون ۱۰۰ پژوهش در زمینه‌های مختلف گردآوری شده است و قدم‌های پژوهشی خوبی برداشت شده است، لذا در هر پروژه با ترسیم برنامه ۵ ساله کار را جلو خواهیم برد، همان گونه که ما در تفاهمی که با آموزش و پرورش داریم این برنامه ۵ ساله تعریف شده است و به صورت دقیق کارها جلو می‌رود.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه ویژه شورای عالی انقلاب فرهنگی به استان قم شد و تصریح کرد: قم باید در سطح کلان کشور با نگاه ویژه ای همراه باشد، امروز قم پایگاه اسلام، انقلاب و تشیع در جهان است و باید از نظر نرم افزاری مورد توجه مسئولین قرار گیرد. توجه و تقویت زیرساخت‌های قم، آثار و برکاتش نه تنها در ایران بلکه در جهان پرتو افکنی خواهد داشت.

در ادامه، جمعی از معاونین و مدیران ستادی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه نکاتی را بیان کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس