ژنرال صهیونیست:ارتش اسرائیل توان درگیری گسترده در کرانه باختری را ندارد


ژنرال صهیونیست:ارتش اسرائیل توان درگیری گسترده در کرانه باختری را ندارد

یک روز پس از گزارش «تور وینسلند» نماینده ویژه سازمان ملل در خصوص صلح در غرب آسیا و بیان اینکه از ابتدای سال جاری بیش از ۱۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند، برخی محافل در سرزمین اشغالی به انتقاد از عملکرد رژیم صهیونیستی در کرانه باختری پرداختند.

ژنرال صهیونیست:ارتش اسرائیل توان درگیری گسترده در کرانه باختری را ندارد

به گزارش راهبرد معاصر به نوشته وبگاه القدس العربی، محافل اسرائیلی از اقدامات رژیم تل آویو در کرانه باختری انتقاد کرده و نسبت به از دست رفتن کنترل این منطقه هشدار می‌دهند. در این راستا روزنامه هاآرتص در سرمقاله خود نوشت که «دولت تغییر رکورد جدیدی در کشتار فلسطینی‌ها در سال جاری ثبت کرده است».

«اسحاق بریک» از فرماندهان ارتش یگان ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در این باره در مقاله‌ای در روزنامه معاریو نوشت: «در سایه عملیات "شکست موج‌ها" که از بهار گذشته آغاز شده و ادامه دارد و در شرایطی که حضور نیروهای نظامی در کرانه باختری تشدید شده است، اخیرا بازرس کل در گزارشی اعلام کرده که ارتش اسرائیل با وضعیت فعلی لجستیکی، توان درگیری گسترده در کرانه باختری را ندارد و پس از سال‌ها هشدارهای پیاپی، اکنون این موضوع کاملا مشهود است».

او نوشت که در گذشته نیز چندین بار نسبت به کاهش توان ارتش رژیم صهیونیستی هشدار داده و تأکید کرده است که این ارتش توان نبرد احتمالی در چند جبهه را ندارد. اسحاق بریک که به بیان دیدگاههای انتقادی خود معروف است نوشت، زمانی که مسئول جذب سربازان بود، شاهد همه مواردی که می‌گوید، بوده است و چهار سال پیش گزارش حساسی را درباره آمادگی ارتش صهیونیستی تهیه کرده و به کابینه، کمیته امنیتی، کنست، رئیس ستاد مشترک و وزارت خارجه داده بود.

وی می‌افزاید: «امروز نیز پس از اتمام مسئولیت، گزارش‌هایی از فرماندهان ارشد ارتش و سربازان پایه دریافت می‌کنم که در آن از وضعیت بد ارتش از نظر لجستیکی و از نظر شرایط تسلیحاتی صحبت می‌کنند».

اسحاق بریک سپس نوشت که «بازرس ویژه حکومت» حقایق تلخی را بر ملا کرده و گفته است که در میان نیروهای ذخیره ارتش، بی انگیزگی و عدم تعادل روانی تشدید یافته است.

او افزود: «ارائه خدمات در حوزه پزشکی نظامی ضعیف است، منوی غذایی ضعیف است، مقدار کم و ناکافی است و زمان های اختصاص یافته برای آموزش و فعالیت در جبهه برای نیروهای زن ناکافی است و همه اینها نوک کوه یخ وضعیت فعلی ارتش اسرائیل محسوب می‌شود».

این ژنرال ارتش صهیونیستی در ادامه نوشت که از سال ۲۰۰۶ یک نقض استراتژیک در زمینه تعمیر و نگهداری تجهیزات و لجستیک ظاهر شد که با روند خصوصی‌سازی حوزه لجستیکی در ارتش همراه بود و این مسأله مهم موجب از دست رفتن کنترل اوضاع در مواقع اضطراری شده است.

اذعان این مقام نظامی رژیم صهیونیستی در خصوص ناتوانی این رژیم برای کنترل شرایط کرانه باختری در حالی است که عملیات‌های مسلحانه مقاومت علیه نظامیان صهیونیست در کرانه باختری افزایش یافته و در این راستا «عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس در ۱۱ مهر ماه گفت که عملیات‌های تیراندازی مکرر در نقاط مختلف کرانه باختری که آخرین مورد آن در نابلس و جنین بود، در راستای انقلاب روزافزون مردمی در واکنش به یورش به مسجدالأقصی و اقدامات تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان است.

در این بین ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه هفته گذشته اذعان کرد که در درگیری‌های چهارشنبه شب در دیر الحطب واقع در شرق نابلس، دو نظامی آن زخمی شده‌اند.

نظامیان رژیم صهیونیستی صبح روز شنبه نیز به شهرک «جنین» در شمال کرانه باختری هجوم برده و قصد بازداشت یکی از مبارزان فلسطینی را داشتند که با مقاومت جوانان ساکن شهرک مواجه شدند.

در این درگیری‌ها یک خودروی نظامی صهیونیست‌ها در این میان مورد هدف قرار گرفت و واژگون شد و نظامیان داخل آن نیز زخمی شدند. یک نظامی نیز به هلاکت رسید. به گفته گردان مقاومت جنین بارانی از گلوله به سمت این خودرو روانه و موجب واژگونی آن شد./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج