پیش‌بینی بورس امروز / اخباری که برای سهامداران مهم است


پیش‌بینی بورس امروز / اخباری که برای سهامداران مهم است

شاخص کل بورس دیروز افت کمتر از یک درصدی داشت. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادلی خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس تهران دیروز در آستانه سقوط در کانال ۱٫۲ میلیونی قرار گرفت و با کاهش هزار و ۱۶۲ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۰۳ هزار واحدی رسید. شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و در محدوده ۳۷۵ هزار واحدی قرار گرفت.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد اقدامات وزارت خارجه درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت:‌ رویکرد جمهوری اسلامی ایران همچنان پایبندی به مسیر مذاکره است به منظور دستیابی به توافقی که پایدار و متضمن منافع ایران باشد و منافع ملت را تامین کند و در عین حال توافق پایدار و ماندگاری باشد.(ایرنا)

انجام توافق در مذاکرات هسته‌ای می‌تواند به رشد بورس در میان مدت کمک کند و اگر نتیجه مذاکرات توافق نباشد بازار سرمایه در بلند مدت به صورت تورمی رشد خواهد کرد.

در حاشیه‌ی جلسه معاونت اقتصادی رئیس‌جمهور در خصوص مشکلات متانول‌سازها، نماینده دفتر امور انرژی سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که برخلاف برخی شایعات، در مرحله‌ی اولیه بررسی‌های بودجه ۱۴۰۲، هرگونه افزایش در نرخ و سقف گاز به هیچ‌عنوان در دستور کار نیست و ملاک مصوبه ستاد اقتصادی دولت در بهمن ۱۴۰۰ است.(سنا)

عدم افزایش قیمت گاز می‌تواند به نفع صنایع باشد و در بلند مدت به رشد آنها نیز کمک می‌کند.

طبق برنامه‌ریزی وزارت صمت، بعد از تحقق هدف رشد تولید و مصوبه واردات خودرو، اصلاح قیمت کارخانه‌ایی خودروسازها در دستور کار قرار گرفت.(اقتصادآنلاین)

برخی از کارشناسان عقیده دارند که افزایش قیمت خودرو می‌تواند به کمک بورس آید و سرمایه‌گذاران این حوزه به علت اختلاف قیمت از بورس کالا خرید کنند. در نهایت نقدینگی بیشتری وارد بورس شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا