بالارفتن ارزش دلار موثر بر کاهش قیمت نفت


قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۵ سنت معادل ۰.۱۶ درصد کاهش به ۹۶ دلار و ۴ سنت رسید.

بالارفتن ارزش دلار موثر بر کاهش قیمت نفت

بورس نیوز: بالا رفتن ارزش دلار و افزایش موارد ابتلا به کرونا در چین که نگرانی در مورد کند شدن روند رشد تقاضای جهانی برای نفت را افزایش داده، باعث شد قیمت نفت در روز سه‌شنبه بازهم کاهش یابد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۵ سنت معادل ۰.۱۶ درصد کاهش به ۹۶ دلار و ۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۶ سنت معادل ۰.۲۹ درصد کاهش ۹۰ دلار و ۸۷ سنت معامله می‌شود.

افزایش نگرانی در مورد بالا رفتن دوباره نرخ بهره بانک‌های مرکزی و تنش‌های ژئوپلیتیکی سرمایه‌گذاران را آشفته کرده و ارزش دلار را بالاتر برده‌است.

بالا رفتن ارزش دلار خرید نفت را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گران‌تر کرده و تقاضا برای آن را پایین می‌آورد.
اطلاعات مثبت اقتصادی در مورد بازار کار آمریکا احتمال افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی این کشور را در اجلاس ماه آینده افزایش داده و تقاضا برای نفت را پایین می‌آورد.

موارد ابتلا به کرونا در دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت دنیا به بالاترین رقم از ماه اوت رسیده، بدین‌ترتیب بخش خدمات چین در ماه سپتامبر برای اولین‌بار طی ۴ ماه گذشته به‌خاطر محدودیت‌های کرونایی کوچک شده‌است.

دراین‌بین، تصمیم ائتلاف اوپک پلاس در هفته گذشته برای کاهش ۲ میلیون بشکه‌ای تولید نگرانی درمورد محدود شدن عرضه نفت به بازار جهانی را افزایش داده و از قیمت نفت حمایت می‌کند.

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه نفت خام و محصولات نفتی روسیه به‌ترتیب در دسامبر سال جاری و فوریه سال آینده میلادی اجرا خواهد شد. این اتحادیه هفته گذشته بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه که شامل تعیین سقف قیمت برای صادرات نفت این کشور می‌شود، را تایید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی