فیلم | لحظه باورنکردنی شکسته شدن مهم‌ترین رکورد دنیای ماشین‌ها توسط موشک زمینی!


فیلم | لحظه باورنکردنی شکسته شدن مهم‌ترین رکورد دنیای ماشین‌ها توسط موشک زمینی!

پدال نوشت: محققان دانشگاه اشتوتگارت آلمان، موفق به ثبت رکوردی جدید برای سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت با خودرو شده‌اند.

وقتی از خودروهای الکتریکی سریع صحبت می‌شود، ریمک نورا و تسلا مدل S پلاد به ذهن می‌آیند زیرا هردو در زمان از دو ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسند اما حالا یک خودروی برقی تک‌نفره که به لطف ابعاد کوچک و ساختار فیبر کربنی تنها ۱۷۳ کیلوگرم وزن دارد، موفق به شکست رکورد صفرتاصد جهان شده است. این موشک زمینی که با سیستم تعلیق مستقل و چرخ‌های کربنی توسط گروهی متشکل از ۲۰ دانشجو از دانشگاه اشتوتگارت بنام گرین‌تیم ساخته شده است، E0711-11 EVO نام دارد.

بیشتر بخوانید:

اما چیزی که بیشتر اهمیت دارد، قوای محرک این خودرو است که از چهار موتور الکتریکی روی چرخ‌ها تشکیل شده و مجموعاً ۲۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. موتورها توسط یک پکیج باطری هوا خنک ۷.۶۷ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شوند. این قطعات نیز روی یک مونوکوک فیبر کربنی تقویت‌شده با پلاستیک سوار شده‌اند. مأموریت گرین‌تیم اشتوتگارت در ساخت این خودرو شکست رکورد جهانی بوده که توانسته‌اند بدان دست پیدا کنند زیرا E0711-11 EVO رکورد پرشتاب‌ترین خودروی الکتریکی جهان را بنام خود ثبت کرده است.

نمایندگان گینس در سایت شرکت بوش در ایالت بادن وورتمبرگ آلمان شتاب خیره‌کننده‌ی E0711 را تأیید کردند. این خودرو توانست در زمان ۱.۴۶۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. شتاب E0711 آن‌قدر سریع است که به‌سختی می‌توان از آن فیلم‌برداری کرد زیرا تنها به‌اندازهٔ پلک زدن طول می‌کشد.

یک خودروی مسابقه‌ای فرمول E برای اینکه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد به ۲.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. این موضوع، سرعت‌گیری باورنکردنی E0711-11 EVO را نشان می‌دهد.

۵۸۵۸

کد خبر 1682523

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی