دستگیری دو باند سرقت در خراسان جنوبی


دستگیری دو باند سرقت در خراسان جنوبی

بیرجند_ فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: دو باند سرقت کشف و ۱۲ سارق در این ارتباط دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر فرشید ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: در راستای تحقق خواسته مردم برای ایجاد نظم و امنیت در جامعه، همکاران ما شبانه روز در حال انجام وظیفه هستند.

وی افزود: یکی از وظایف ما برخورد با برهم زنندگان امنیت و آرامش است که در این ارتباط همکاران ما در پلیس آگاهی با شناسایی دو باند سرقت، ۱۲ نفر شامل هفت سارق و پنج مال‌خر را دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص چند دستگاه خودرو توقیف شدند، ادامه داد: تاکنون ۴۴ نفر از مال باختگان با مراجعه به پلیس آگاهی مرکز استان نسبت به شناسایی اموال مسروقه خود به ارزش پنج میلیارد ریال اقدام کرده‌اند و بقیه افراد هم در روزهای آینده در این خصوص مراجعه خواهند کرد.

فرمانده انتظامی استان گفت: محموله گوشی‌های گران قیمت تلفن همراه هم به ارزش حدودی ۳۰ میلیارد ریال از سارقین کشف شده است.

فرشید بیان داشت: سارقین بسیاری از این اموال را از مشاعات آپارتمان‌ها یا انبارهای که اقدامات حفاظتی را انجام نداده بودند، سرقت کرده‌اند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره سرقت‌های انجام شده در شش ماه گذشته گفت: از ابتدای سال افزایش کمتر از پنج درصدی سرقت‌های خورد را داشته‌ایم و سرقت‌های خشن هم چند مورد جزئی بوده که با جدیت با سارقین برخورد شده است.

وی ادامه داد: از لحاظ نرخ جرم نسبت به جمعیت، در رتبه ۲۴ کشور قرار داریم و حدود ۷۰ درصد از سرقت‌ها در سال جاری کشف شده‌اند و اموال به سرقت رفته به صاحبان آنها مسترد شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از شهروندان در خواست می‌کنیم با هوشیاری و جدیت بسیار برای حفظ اموال خود تلاش کنند تا در آینده مشکلی در این ارتباط برای آنها به وجود نیاید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟