فارس من| مطالبه حذف کارمزد در انتقال وجه بانکی


فارس من| مطالبه حذف کارمزد در انتقال وجه بانکی

برخی مخاطبان فارس من با ثبت پویشی خواستار حذف کارمزد در انتقال وجه در شبکه بانکی شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کارت به کارت کردن پول، یکی از پرکاربردترین خدمات بانکی است. لحظه‌ای بودن تسویه حساب با استفاده از این روش، مشکلات زیادی را در تعاملات بانکی حل کرده و محبوبیت آن را چند برابر دیگر روش‌های انتقال پول کرده است.

از زمانی که برای کارت به کارت کردن باید به خودپرداز یکی از بانک‌های مبدا یا مقصد مراجعه می‌کردیم، تا به امروز که با استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت در کمتر از یک دقیقه می‌توان وجوه را کارت به کارت کرد، کارمزدی برای استفاده از این خدمت وجود داشته است.

کارمزد دریافتی بانک‌ها از انتقال وجه، بین چهار بازیگر اصلی در ارائه خدمت کارت به کارت تقسیم می ‌شود. برای مثال کارت به کارت از بانک مبدا به بانک مقصد را که با استفاده از دستگاه خودپرداز انجام می‌شود، در نظر بگیرید. چهار طرف درگیر در این انتقال عبارتند از:

1- بانک صادر کننده کارت مبدا

2- بانک صادر کنند کارت مقصد

3- سوئیچ انجام دهنده: منظور از سوئیچ، شرکت واسط ارائه دهنده خدمت انتقال بوده است.

4- شبکه شتاب: به عنوان ارائه دهنده زیرساخت مبادلات بین بانکی

نرخ کارمزد انتقال وجه

فارس من| مطالبه حذف کارمزد در انتقال وجه بانکی

مخاطبان خبرگزاری فارس در پویشی با عنوان «کارمزد انتقال وجه بانکی حذف شود»، خواستار کاهش کارمزد انتقال وجه بوده اند. در متن این پویش آمده است: «د‌ولت باید‌ شرایط نقل و انتقال آسان پول را از طریق بانکد‌اری الکترونیک فراهم کند‌ و به‌ خصوص د‌ر شرایط تورمی که از ارزش پول د‌ر د‌ست مرد‌م کاسته می‌شود‌، نباید‌ هزینه نقل و انتقال پول از این حساب به حساب‌های د‌یگر و بابت خرید‌ و فروش، معناد‌ار و زیاد‌ باشد‌ و اگر هم قرار است که کارمزد‌ و هزینه ارسال پیامک د‌ریافت شود‌ باید‌ اند‌ک باشد‌. وقتی مردم با هزینه اینترنت شخصی و توسط خودشان انتقال وجه را انجام می‌دهند، کسر کارمزد چه توجیهی دارد؟ ارائه خدمات الکترونیک جزو وظایف بانک‌هاست و این هزینه‌ها نباید به مردم تحمیل بشود».

بنابراین گزارش، خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارسِ من برای خود تعریف کرده است، حتما پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.

کاربران دیگر هم در صورت تمایل می‌توانید به امضاکنندگان این پویش بپیوندند؛ خبرگزاری فارس با رسیدن امضاهای این پویش به 1000 امضا و بالاتر حتما پیگیری‌های مختلفی در این‌باره خواهد داشت.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...