تظاهرات آلمانی‌ها برای توقف ارسال سلاح به اوکراین


تظاهرات آلمانی‌ها برای توقف ارسال سلاح به اوکراین

تظاهرکنندگان آلمانی با تجمع در ۱۵ شهر این کشور، خواستار توقف ارسال تسلیحات به اوکراین و بازنگری در قیمت کالا‌ها و انرژی شدند.

در چندین ایالت شرق آلمان، هزاران نفر علیه سیاست‌های دولت در خصوص انرژی، تورم و پیامد‌های جنگ اوکراین تظاهرات کردند. بر اساس اطلاعات اولیه پلیس، حدود ۷ هزار تظاهرکننده در بیش از ۱۵ شهر در ایالت «مکلنبورگ ـ پومرانی غربی» به خیابان‌ها آمدند. سخنرانان در این تظاهرات خواستار کاهش قیمت حامل‌های انرژی و هزینه‌های زندگی شدند.

به گزارش روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، تظاهرات متعددی انجام شده که در آن مردم خواستار گفتگو برای صلح، توقف ارسال تسلیحات به اوکراین و لغو تحریم‌ها علیه روسیه شده اند.

به گفته پلیس، تعداد شرکت کنندگان در چندین شهر مانند «ماگدبورگ» و «هاله» بیش از هزار نفر بود. گفته شده روی پوسترها، جملاتی از قبیل «ما نمی‌توانیم تمام جهان را نجات دهیم» یا «جهش قیمت را برای صلح، آزادی و رفاه متوقف کنید» به چشم می‌خورد. همچنین مشاهده شده برخی تظاهرکنندگان پرچم روسیه را در دست داشته اند.

گفتنی است، پس از حمله روسیه به اوکراین، کشور‌های عضو اتحادیه اروپا برای حمایت از کی‌یف، شروع به اعمال تحریم‌های سنگین علیه مسکو کردند. در نهایت این تحریم‌ها با ایجاد اختلال در زنجیره تامین، سبب افزایش شدید قیمت انرژی و کالا‌های حیاتی شده و در چند ماه اخیر رکورد تورم را در کشور‌های عضو اتحادیه جا به جا کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش