طلاب به مسائل روز مسلط باشند/تعداد دانشجویان دختر از پسر در کردستان بیشتر است


طلاب به مسائل روز مسلط باشند/تعداد دانشجویان دختر از پسر در کردستان بیشتر است

رکنا: نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم به روز بودن آگاهی طلبه و روحانیون و مسلط بودن آنان به مسائل روز و یادگیری نکات جدید تاکید کرد.

به گزارش رکنا از کردستان؛ حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز سه شنبه در همایش تجلیل از طلاب مدارس علوم دینی کردستان اظهار داشت: اگر برای یادگیری نکات جدید و مسائل روز توجه نداشته باشیم، در خواب غفلت هستیم، واین بستر استفاده دشمن می باشد.

وی با بیان اینکه مطالعه، پرس و جو و مباحثه راه هایی است که آگاهی را افزایش می‌دهد، افزود: فلسفه درس طلبگی این است کسانی که می دانند با آنها که نمی دانند برابر نیستند و این برای همه مراکز علمی کاربرد دارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: در وقایعی نظیر شرایط امروز که از پس زمینه‌های ذهنی شکل می‌گیرد از ناآگاهی و نداشتن علم نشات گرفته است.

وی بیان داشت:طلبه باید از نظر علمی و درسی قوی باشد، لذا علمی که قوی باشد با کارایی وعمق بیشتری در جامعه خود را نشان می دهد.

حجت الاسلام پورذهبی با اشاره به شعارهای اغتشاشگران در روزهای اخیر در مورد زنان گفت: در حال حاضر وطبق آمار تعداد دانشجویان دختر از پسر در کردستان بیشتر است که این خود نشان دهنده فضای فعالیت در اجتماع برای بانوان در زمینه کسب علم ودانش است.

در پایان این همایش از 55 نفر از طلبه های نخبه در استان کردستان با اهدای لوح تجلیل وتقدیر بعمل آمد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی